הטיסות לחוץ לארץ מתחדשות הבוקר (ראשון), ועם פתיחת השמיים ישראלים רבים התייצבו בשדה התעופה בן גוריון. החל מהבוקר יוון, קרואטיה ובולגריה מאפשרות לישראלים לחצות את הגבול מבלי להיכנס לבידוד, זאת בתנאי שהנוסעים יימצאו שליליים בבדיקת קורונה שתיערך כ-72 שעות לפני הטיסה.

הטיסות הראשונות שייצאו היום יתבצעו על ידי חברות זרות כשהחל מיום שלישי גם חברת ישראייר תפעיל קווי טיסה למדינות שמאפשרות כניסה לישראלים. אם הניסוי הראשוני של חידוש הטיסות יוכתר כהצלחה, ייחתמו הסכמים עם מדינות ירוקות נוספות בעתיד הקרוב.

בני משפחת מזיבובסקי היו מהראשונים להגיע לנתב"ג כדי לצאת לחופשה בבולגריה, לא לפני שעברו עליהם שעות מתוחות בהן חיכו לתשובה על בדיקת הקורונה שעשו. "חששנו מאוד, רצנו לעשות את הבדיקה בזמן שבעלי הזמין כרטיסים וחיכינו בקוצר רוח", סיפרה מאיה, אם המשפחה, "מכבי היו ממש בסדר, התוצאה הגיעה תוך 24 שעות ורק אחרי זה אמרנו, 'ואוו, אנחנו טסים', והגיע ה'היי' של הטיסה".

אתם לא חוששים להידבק במהלך החופשה?
"לא, בשנייה ששמענו שלא צריך בידוד פשוט רצנו ועשינו את זה בהתלהבות וברצון. אנחנו נוסעים למקום בהרים שבו בחורף יש סקי ובקיץ מאוד ריק. בית המלון ממש קטן ונהיה שם בבקתה רק אנחנו. נטייל ביער ובהרים, ניקח אופניים, אבל זה לא מקום מתוייר, אנחנו מרגישים יותר בטוחים מפה בסופר".

אמילי, בתה של מאיה, סיפרה: "אנחנו מתרגשים, חיכינו לזה. בהתחלה חשבנו שלא נטוס בכלל ואז כשלא היה את הבידוד אמרנו, 'ואיי, בואו נטוס' ושמחנו ממש, במיוחד כשהגיעו הבדיקות. לפני הבדיקות ממש פחדנו שהם לא יגיעו ושלא נספיק".