ח'אלד מנסור, בכיר הג'יהאד האיסלאמי ומפקד מרחב דרום בארגון, מי שלאורך השנים היה מעורב בעשרות פיגועי ירי רקטי לעבר מדינת ישראל, חוסל אמש על ידי חיל האוויר בפעולה מוצלחת שבה נהרגו שני מפקדים בכירים נוספים.

מנסור פעל בימים האחרונים להוציא לפועל פיגוע נ"ט וירי רקטות לעבר ישראל ותיכנן פיגוע בעוטף עזה שסוכל על ידי מערכת הביטחון. בשנת 2010 נטל אחריות על הפיגוע שבו נהרגו רב-סרן אלירז פרץ ז"ל וסמל-ראשון אילן סביאטקובסקי ז"ל.

מרים פרץ, אמו של אלירז, התייחסה הבוקר לחיסול רוצח בנה. "זה התיקון הכי גדול שיכול להיות, ארבעת היתומים של אלירז יכולים להרים ראש. זו סגירת מעגל. אנחנו זוכרים את החורבן ואת מי שהחריב אותנו, אבל יש כאן אמירה לאויב, לכל מי שפוגע בעם הזה: נגיע אליכם, גם אם זה ייקח 12 שנה".

"זה הניצחון האמיתי אם אתם מחפשים תמונת ניצחון של עם, ביום של חורבן. הוא לא רצה להרוג רק את אלירז, הוא רצה לשבור את הרוח. אני רוצה לצעוק לו: לא רק שנולדה נכדה והחיים ממשיכים, לא רק שבעוטף עזה יש חיים, אלא שעתה הגענו וסגרנו חשבון איתך".

עדכנתם את הילדים של אלירז?
"עדכנו אותם ואני הולכת לעדכן את אלירז בהר הרצל עוד היום. אני רוצה להגיד לילדים של אלירז: תראו, זה נגמר. אין מישהו שאיים עליכם, שעוד יכול לפגוע. זאת גאווה גדולה בחיילי צה"ל, בכוחות הביטחון, בחיזוק הרוח שלי ביום החורבן הזה. זה לא יום של שמחה, זה יום של חורבן לאומי וגם יום של חורבן אישי, אני זוכרת ביום הזה את בית המקדש שלי שחרב. יש המון סמליות ביום הזה, שדווקא בו יש סגירת מעגל".

מציינים היום את תשעה באב. לצערנו, אנחנו מאוחדים רק ברגעים כאלה, כמו מלחמה.
"חבל שהערבות ותחושת האחריות הזאת באה רק כשנופלים לנו, כשקוברים, כשיש אסונות, אבל אני חושבת שאנחנו לומדים לאט לאט לחיות בכבוד. אנחנו לא שונאים איש את רעהו, אנחנו חברה מפולגת מאוד. באנו לכאן מארצות שונות עם תפיסות שונות, אבל כמו שילד צועד, בנינו את הבית, פיתחנו מדינה, עכשיו אנחנו לומדים איך לדבר ולחבק. בואו לא נצפור בכבישים, נכבד ונתאפק קצת. ככה מתחילים לתקן עולם ולבנות את בית המקדש השלישי".

ועדיין, החברה בישראל משוסעת ומפולגת מתמיד.
"אסור להתייאש. אם אין תקווה, אין בניין. חייבים לשדר רוח לעם הזה ולהדגיש את הטוב שבנו, את המכנה המשותף. אנחנו עומדים בפני בחירות, הלוואי והמנהיגים שלנו יובילו שיח מכיל ומחבק. בסוף כשיורים עלינו טיל, לא מבחינים בין שמאל לימין או בין ערבי שגר בעין ראפה ליהודי שגר בקריית יערים".