עדות כואבת של עובדת סוציאלית על טראומה בעקבות אירוע אלימות במקום העבודה שלה, חושף שוב את מצוקתם הקשה של מי שאמורים לסייע בעצמם לאזרחים הזקוקים לכך. בראיון ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין (ג'), סיפרה שפרה שמעון על הרגע שלא עוזב אותה כבר חודשים.

"באותו יום נכנס אלינו למשרד אדם חסר בית ודרש לראות מיד עובדת סוציאלית", נזכרה הבוקר שפרה. "אנחנו כבר רגילים שצועקים עלינו. מי שניסה להרגיע את אותו בחור הוא המאבטח, איש נחמד מעל גיל 50 שאינו נושא נשק. הוא ביקש ממנו להמתין ואותו בחור פשוט זרק אותו על הריצפה והחל לבעוט בו".

שיפרה והעובדות הנוספות במקום שהיו בקצה המסדרון ונחרדו לראות את המאבטח שוכב בחוסר אונים ניסו להפעיל את לחצני המצוקה. "הלחצנים הולכים לאיזה מוקד שאמור להתקשר אלינו, משהו שלא באמת עובד. ניסינו להתקשר למשטרה, והמענה ממש לא היה כזה של אנחנו באים עכשיו. בינתיים אותו אדם איים גם על מספר עובדות במשרד, רדף אחריהן עם אבן וצרח שירצח אותן. כשהבין שהתקשרנו למשטרה הוא ברח. רק אחרי 25 דקות הגיעו השוטרים".

מאז אותו מקרה עברו כבר חמישה חודשים, אך שפרה עדיין שרויה בטראומה, דבר שניכר במהלך הראיון בו סיפרה על אותו אירוע כשהמצער מכל הוא שלא מדובר כידוע במקרה בודד, אלא במשהו שכפי שהיא תיארה, הפך לחלק מסביבת העבודה של שפרה והקולגות שלה. "אני מטפלת בשמונים משפחות בבת אחת, זה בלתי אפשרי. יש תסכול גדול אצל המטופלים, המשאבים שהמדינה נותנת לא מספיקים. בסך הכל אני מבקשת שאוכל להגיע לעבודה ולהרגיש בטוחה, אני והמטופלים", סיכמה שפרה שמעון.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת 12