לילה היסטורי: שני כדורסלנים ישראלים נבחרו הלילה (חמישי) בדראפט ה-NBA. הראשון - דני אבדיה, שנבחר במקום התשיעי וישחק בקבוצת הוושינגטון וויזארדס. השני - ים מדר, שנבחר במקום ה-47 ויישחק בבוסטון סלטיקס.

בראיון ל"חדשות הבוקר", סיפר אבדיה על המתח בימים שלפני הבחירה: "עברו עליי ימים לא קלים, היה המון לחץ אבל סוף סוף זה השתחרר. עבדתי נורא נורא קשה בשביל זה וזה באמת חלום שמתגשם. נבחרתי ואני מחכה לצאת לעבוד".

"זה בוקר קשה, הרבה עומס וקצת עייפות", תיאר אבדיה וחזר לשעות הארוכות בהן המתין בקוצר רוח להודעה על בחירתו, "היה מתח. בכל בחירה חיכיתי שהאות הראשונה תהיה ד'. בהתחלה זה לא קרה, אז חיכיתי בסבלנות. אני בחור נורא סבלני. ראיתי שהרגע מתקרב ומתקרב, הייתי גם בקשר צמוד עם הסוכן האמריקאי תוך כדי הדראפט, וכשוושינגטון בחרה אותי זה באמת הוריד ממני אבן. התרגשתי".

דני אבדיה (צילום: האתר הרשמי של ה-NBA)
דני אבדיה | צילום: האתר הרשמי של ה-NBA

לפי ההערכות ייתכן כי אבדיה, שצפוי להשתכר כ-3.5 מיליון דולרים לעונה, יטוס לוושינגטון כבר הלילה: "עוד לא יודע מתי אני טס, זה תלוי בסוכנים שלי ובקבוצה. נראה לי שכמה שיותר מוקדם בגלל שהעונה מתחילה כל כך מוקדם. הם יירצו אותי שם בהקדם".

אתה לגמרי תהיה השגריר שלנו.
"הכבוד הוא שלי. אני יודע שכל עם ישראל מאחוריי ותומך בי. ילדים שרוצים להגיע הכי רחוק שיש מסתכלים על זה ואני רוצה להגיד להם - אל תוותרו, לא משנה איפה אתם ולא משנה מי אתם, אתם יכולים להגשים את החלומות שלכם. אני אייצג כמה שיותר בכבוד".

אתה מרוצה שנבחרת דווקא לקבוצה הזו?
"וושינגטון וויזארדס זו קבוצה שנורא רצתה אותי. כשהם קיבלו אותי, הם הביעו התלהבות. אני רוצה להגיע לקבוצה כזאת שמאמינה בי, מכירה את הפוטנציאל שלי ורוצה שאני אצליח. מבחינתי כל קבוצה שהייתה בוחרת בי זו ברכה ואני אתן הכל בשבילה".

הרמת טלפון לעומרי כספי, המנטור שלך?
"לעומרי יש משחק נגד ולנסיה והוא בלו"ז עמוס כרגע בספרד. לא אפריע לו. מחר אקום ואדבר איתו, תהיה לנו שיחה ארוכה. אני מת לשמוע ממנו".

את ים מדר בירכת?
"בוסטון סלטיקס זה מועדון נפלא ואני באמת מאחל לו רק הצלחה. אני אוהב אותו. שימשיך לעבוד קשה ואני מקווה שיום אחד נשתף פעולה איפשהו".