בעת האחרונה, הולכים ומתרבים הדיווחים על ישראלים שחלו פעמיים בנגיף הקורונה בתוך תקופה קצרה. בשבוע שעבר נחשף המקרה של רועי אלמליח בן ה-28 שחלה בקורונה בפעם השנייה ותיאר כי המחלה קשה יותר בסיבוב השני.

"בסיבוב הראשון היו לי מעט תסמינים, הפעם יש לי כאבים מטורפים", סיפר אלמליח ב"חדשות הבוקר", "יש לי חום, כאבי בטן וכאבי שרירים שאני לא יכול לישון בלילה בגללם".

הבוקר (שלישי) נחשפה חולת קורונה נוספת שחלתה בנגיף הפעם השנייה - שירה הלל, בת 24 מבית שמש. "בקורונה א' היו לי תסמינים קלים כמו חוסר טעם וריח, הפעם זה יותר קשה פיזית", תיארה הלל, "אני הרבה יותר מרגישה את החולשה בגוף, את כאבי הראש ומדי פעם גם קשיי נשימה. לא אשקר, זה גם קשה מנטלית. אני מרגישה מצורעת".

בסוף חודש יוני, שירה נדבקה בנגיף הקורונה מאחיה כמו גם רבים מבני משפחתה: "שישה אחים שלי, אמא שלי ואני נדבקנו מאח שלי שהיה איתנו בשבת. לא חשדנו שזה קורונה. אחרי ארבעה ימים הופיעו אצלי התסמינים, אצל שאר המשפחה אחרי יומיים. עשינו בדיקות ונכנסנו לבידוד ביתי ביחד. מבין כולם חליתי הכי קל".

אחרי שהחלמת, קיבלת פעמיים שלילי בבדיקות?
"קיבלתי שלילי פעם אחת כי בדיוק אז נכנס החוק שלא צריך לעשות עוד בדיקה, אבל כן הייתי לגמרי שלילית, הרגשתי ממש טוב".

בתקופה שעברה מאז חשבת שאת מחוסנת? התנהגת כרגיל?
"ממש. כל כך הכניסו לנו לראש שמתחסנים לשלושה חודשים לפחות ושאנחנו מפתחים נוגדנים, אז כן, בראש שלי חשבתי שלא אדבק שוב ושאני לא באמת צריכה את המסיכה. שמתי אותה רק כי צריך".

איך גילית שחלית בפעם השנייה?
"התחילו לי כאבי שרירים בדיוק כמו שהיו לי אז, אבל בראש שלי אמרתי, אין מצב שזה זה, אולי נשארו לי קצת תסמינים. לא ייחסתי לזה יותר מדי חשיבות, גם כשהופיעו כאבי ראש חזקים, פשוט המשכתי בחיי השגרה הרגילים שלי. רק כשחברה שלי הודיעה לי שהיא אומתה כחולת קורונה, מיד הבנתי והלכתי לעשות בדיקה כי זה היה קצת חשוד".

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא תל השומר, הסביר על התופעה של הישנות המחלה: "זה נדיר יחסית אבל אנחנו מכירים מקרים כאלה בספרות העולמית. המקרה הראשון היה בהונג קונג אבל היו מקרים גם בנבדה ובמקומות אחרים. חלק מהמקרים קלים יותר, אבל חלק גם יותר קשים".

"הגוף מייצר איזשהו אלמנט של חיסון, במקרה הזה הוא כנראה ירד או שכמות הווירוס הייתה גדולה", המשיך פרופ' אפק, "אנחנו לא באמת יודעים הכל על הנגיף והוא עוד יפתיע אותנו בהרבה מאוד דברים. בסוף, כן נוצרת חסינות אבל היא שונה בין אנשים. אנחנו מאמינים כי ישנה מידה של הגנה. יש לזה חשיבות גם לגבי החיסון, אנחנו יודעים שאנשים יצטרכו שתי מנות ושנצטרך לחסן שוב פעם באיקס זמן".