בין האישים הרבים שביקשו לומר דברי הספד על הסופר עמוס עוז ז"ל עם לכתו נמצא גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" (ראשון) בקשת 12 סיפר אולמרט על הידידות בין השניים, שיחותיהם בנושא השלום עם הפלסטינים וצוואתו הפוליטית של הסופר.

"עמוס עוז ואני היינו ביחסי ידידות שנים רבות. גם אנשים שנמצאים במרחקים גדולים מבחינת השקפתם דרכיהן מצטלבות", אמר אולמרט על הסופר ואיש הרוח. "הדרכים שהוא התווה בתחומים החברתיים, הלאומיים והמדיניים של מדינת ישראל היו הרבה יותר קרובות לדרכים שלי מכפי שזה היה בהתחלה, ככה שזה בוודאי הקל על הקשר".

"בשנה האחרונה הייתי איתו בקשר, לא רציף מדי. אני רוצה לספר על פגישה אחת איתו, סמוך לוועידת אנאפוליס. הוא אמר: אני נגד זכות השיבה, לא נגד זכות החמלה. למה אנחנו לא יכולים להרגיש את המצוקה של אנשים קרובים למקום מגורינו ולתת לזה ביטוי? למה שלא נרגיש אמפתיה לכאב של הפלסטינים. אני כללתי את הדברים האלה בנאום שלי בוועידה, שהייתה אולי אחד הניסיונות האחרונים לעשות שלום עם הפלסטינים".

ראש הממשלה לשעבר ציטט מתוך ספרו של עוז "שלום לקנאים" ואמר כי הוא רואה בו את צוואתו הפוליטית של הסופר המוערך. "הוא כותב שם דברים נוקבים שנוגעים בנקודות הרגישות ביותר של השיח הציבורי והלאומי כיום במדינת ישראל ודיבר על פלורליזם כנקודת מפתח. שוחחנו לא פעם על הספר".

אולמרט נשאל על תמיכתו של עוז בבקשת החנינה שהגיש ואמר על כך: "הוא ריגש אותי מאוד בתמיכה שלו בי, הקשר בינינו הפך אישי, לא שוחחנו כראשי גושים פוליטיים או משהו כזה. אני ועליזה אשתי קיבלנו ממנו הקדשה אישית על ספריו, מעבר לסופר הוא היה אדם שידע לגלות רגש, לחלוק תחושות ולהיות חבר. אני שותף לתחושת האובדן של איזה תמרור גדול שכדאי להסתכל על מה שהוא מורה", סיכם אהוד אולמרט.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12