38 מפגינים נעצרו ומאות דוחות חולקו בלילה סוער של עימותים אלימים ברחבי הארץ בין שוטרים לאזרחים שהפגינו נגד הממשלה והעומד בראשה. חבר הכנסת עפר שלח מסיעת יש עתיד-תל"ם קרא למפגינים שקיבלו קנסות שלא לשלם אותם.

"התנהגות המשטרה הערב היא תוצאה ישירה של טירוף המלחמה בהפגנות של ביבי", אמר שלח, "התשובה היא הגברת המחאה. אל תשלמו את הקנסות, תבחרו לעמוד לדין. נראה אותם מביאים אלפי מפגינים לבית המשפט".

שרת המשפטים לשעבר וחברת הכנסת מימינה, איילת שקד, תקפה את שלח בהמשך להתבטאות הזו. "שלח קרא לסוג של אנרכיה, בעיניי זה חמור שנבחר ציבור מדבר ככה", אמרה ב"חדשות הבוקר", "אנחנו נמצאים במלחמה נגד הנגיף וכרגע, הנגיף כובש את הארץ. גם המשטרה וגם המפגינים צריכים להרגיע קצת. אפשר להפגין בצורה טובה ולפי הכללים. ראיתי בשכונה שלי, רמת החייל, הרבה הפגנות של אנשים ומשפחות שהקשיבו לכללים, לא צריך להגיע לעימותים".

האם המפגינים הם אנרכיסטים כפי שצייץ הלילה חברך למפלגה בצלאל סמוטריץ'?
"צריך לעשות הבדל בין קומץ שהתקוטט עם המשטרה לבין הרבה מאוד אנשים שיצאו לרחובות ב-350 מוקדים והפגינו בצורה מסודרת. בשעת משבר כזו קשה, כולם צריכים להרגיע קצת, להתאחד ולנצח את הקורונה. אנחנו לא צריכים להילחם אחד בשני. קראתי באקונומיסט השבוע איך תיארו את ישראל כדוגמה לאיך לא צריך לפעול, דיברו על זה שנתניהו לא ניהל את זה כמו שצריך, לא השתמש באנשי מקצוע ולקח החלטות פוליטיות. זה באשמת הממשלה הגרועה, המסוכסכת והמתקוטטת הזאת".

התחזקות ימינה בסקרי המנדטים נמשכת כל העת, כשבסקר האחרון שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, זכתה ימינה ל-21 מנדטים, המפלגה השנייה בגודלה. "כשנגיע לבחירות בין אם עכשיו ובין אם בעתיד, ימינה היא בהחלט אלטרנטיבה שלטונית", אמרה שקד, "לא רוצה שיישאלו אותי יותר על מי אני ממליצה, אני אומרת בקול רם וברור - נפתלי בנט צריך להיות ראש הממשלה. יש לו את הניסיון ויכולת המנהיגות, הוא רציני, אחראי ויכול לאחד את כולם".

חלק מהמצביעים שהצטרפו אליכם לאחרונה רוצים להחליף את בנימין נתניהו. אחרי הבחירות, מה הסיכוי שתמליצו עליו שוב?
"נמליץ על נפתלי בנט. אגיד משהו לא פופולרי, אחרי שנצא מהגל הנוכחי עדיף כבר ללכת לבחירות. למדינת ישראל יותר זול מערכת בחירות מאשר עוד סגר, כל סגר כזה בגלל התנהלות כושלת זה עשרות מיליארדי שקלים. זו שיטה של ימי הביניים, מדינה מתוקנת ומתקדמת לא צריכה להגיע לסגר עוד פעם".

יש דיווחים על כך שפניתם לפרופ' גבי ברבש כדי שיצטרף אליכם לרשימה. יכולה לאשר את זה?
"עם פרופ' ברבש אנחנו מדברים בעיקר על דברים שקשורים לבריאות ולמלחמה בקורונה. בנט ואני נפגשים איתו וגם עם עוד הרבה מאוד אנשים. כרגע אנחנו לא מרכיבים רשימה. לפני הבחירות אני בטוחה שיהיו הרבה מאוד אנשים רציניים וטובים שיצטרפו לימינה".

מה דעתך על החלטת כחול לבן מסוף השבוע לקדם את מינוי פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה?
"העובדה שלא ממנים רק מראה כמה הממשלה הזאת גרועה. הם לא מצליחים להגיע להסכמות או להתניע תהליכים מאוד פשוטים. צר לי שאבי ניסנקורן שולט בהליך הזה, אבל זו התוצאה כשנתניהו נתן את משרד המשפטים לניסנקורן. הוא הפקיד בגוש השמאל את כל הדברים שחשובים לימין".