לפני כ-4 שנים, חמישה ימים לפני בר המצווה שלו זה קרה – אסף יסעור התחשמל כשניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר חשמל ואיבד את שתי הידיים שלו. הדרך של אסף להגשמת החלום לקבל ידיים ביוניות בארה"ב תועדה בכתבה מרגשת שערך בן שני בתכנית "עובדה".

כעת מסתבר שהמאבק של אסף רחוק מלהסתיים: אסף השתתף באליפות העולם בטאקוונדו ועומד להגיע לאולימפיאדת טוקיו 2020. אסף, בן ה-16.5 כיום, סיפר על התחושות סביב המאורע "בחדשות הבוקר עם ניב רסקין". "זה לא שינה יותר מדי, לפעמים אנשים עוצרים ברחוב ואומרים 'ראיתי אותך', אז אתה אומר 'תודה רבה' וממשיך ללכת, אבל חוץ מפרגונים זה לא שינה", סיפר אסף על החיים שאחרי פרסום הכתבה המרגשת.

"כשנפצעתי ותפסתי את הכבלים הידיים התפחמו – העצבים נשרפו והעצמות נשברו. כדי לעצור את זה היום צריכים להוריד את שתי הידיים", סיפר אסף על רגעי הפציעה. "הידיים הביוניות, הפרוטזות המשוכללות האלה, עובדות על שרידים של מערכת העצבים והשרירים. יש אלקטרודות בתוך בית הגדם... הפציעה הזאת לימדה אותי כל כך הרבה ונתנה לי כל כך הרבה ממה שיכל להיות לי, שינתה והעצימה אותי יותר".

"כשהיינו בפילדלפיה יום לפני שקיבלת את הידיים, ישבנו לשיחה לפני השינה ואמרת שאם הייתי פוגש אותך לפני שנה-שנתיים, לא הייתי מתרשם, אמרתי שאתה ילד משעמם", סיפר בן שני על התהליך שבו ליווה את אסף. "התכוונת שהפציעה שינתה גם משהו בך אישית".

"אני חושב שנשארתי אותו ילד, עם יותר הזדמנויות שאני לא חושב שהייתי מקבל לפני זה. לא הייתי חולם לעשות סקי או להיות מדריך", אמר אסף. על אימוני הטאקוונדו הוסיף: "זה ענף קרב שברובו מתעסק בעבודת רגליים. אני לא מוצא איזשהי מגבלה באימונים".

בשנים שחלפו מאז הפציעה, אסף הפך למודל לחיקוי עבור אלו שמבקשים שיחזק אותם. "כמו בפציעה שלי, בדרך שלי וההתמודדות שלי נעזרתי באנשים שנתנו לי כוחות, אנשים שעברו דברים דומים למה שאני עברתי. בן אדם שנמצא במשבר כזה, כשהוא רואה שבן אדם גם חווה את החוויה הזאת, משהו דומה – והוא יוצא ממנה, ולא רק שהוא יוצא ממנה – הוא יוצא ממנה גדול".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12