במשרד הבריאות נשמעות בימים האחרונים הערכות כי החיסונים נגד נגיף הקורונה יגיעו ארצה כבר בשבועות הקרובים, אך בבריטניה מבצע החיסונים יחל כבר השבוע כשביום שלישי יחוסנו הצוותים הרפואיים במדינה.

הישראלי הראשון שצפוי להתחסן נגד הנגיף הוא ד"ר יונתן לסינג, מומחה לכירורגיה שעובד בבית חולים ביורקשייר, בריטניה. בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" תיאר את תחושותיו רגע לפני החיסון. "זה מרגש, שמחים שזה סוף סוף קורה", תיאר ד"ר לסינג, "באנגליה יש הרבה מאוד חולים שממש מחכים לחיסון הזה. מצד אחד יש חשש, אבל למרות החששות אנחנו צריכים לסמוך על המדע, החוקרים והמדענים ולהתחסן".

"אין פתרון אחר", המשיך ד"ר לסינג, "אנחנו רואים שהניסיונות לשלוט באוכלוסיה על ידי סגרים לא מובילים לתוצאות שציפינו להן, המגפה לא נעלמת מעצמה. אנחנו צריכים להיות יותר פרו-אקטיביים".

בבריטניה נשמעים קולות שטוענים כי החיסון אושר מהר מדי על ידי רשות התרופות וקיים חשש אמיתי בקרב אזרחים רבים להתחסן. "נעשו בדיקות רבות לגבי החיסון של פייזר, גם בארצות הברית וגם ברשות התרופות של אנגליה", הזכיר לסינג, "כל הוועדות שבדקו את זה מצאו שהחיסון בטוח. יש על זה הרבה דיבור בתקשורת המקומית, האם זה לא אושר מהר מדי? אבל האחראיים וראשי הוועדות עולים ומתראיינים ואומרים שהפינות לא עוגלו ושהחיסון בטוח לחלוטין".

עד כמה תהיה היענות לחיסון? יש רבים שחוששים להתחסן.
"התופעה הזאת נמצאת יחסית בשוליים, לפחות בבית החולים בין הצוות הרפואי שעובד איתי. כולנו תמימי דעים ורוצים להתחסן כדי שנוכל להגן על עצמנו, על המשפחות שלנו ועל המטופלים שלנו. הצוות הרפואי והסיעודי בבית החולים הוא בהחלט וקטור שמעביר את המחלה בין החולים, חשוב שהצוות הרפואי יתחסן כמה שיותר מהר".

אתה יכול להבין את אלו שמפחדים להתחסן?
"לכל אחד יש את הזכות על הגוף שלו, את זה אני בהחלט יכול להבין, אבל אין הבדל בין החיסון הזה לבין חיסונים אחרים. תמיד יש אנשים שמתנגדים לחיסונים וזוהי זכותם, אבל כחלק מהקהילה הרפואית אנחנו כן צריכים לאמץ את החיסון הזה".

עד כמה החיסון צפוי לשנות את שגרת החיים בבריטניה?
"היציאה משגרת המגפה תיקח זמן, מניח שנמשיך לראות אנשים מסתובבים עם מסיכות ושומרים על מרחק בין אחד לשני עוד הרבה מאוד זמן. מקווה שתוך שנה מהיום רוב האוכלוסיה תהיה מחוסנת ונוכל לחזור לחיים נורמליים. עניין של שבועות בודדים עד שהחיסון יגיע לכל מקום, העולם צועד במהירות לשם".