לפי ההערכות במערכת הפוליטית, ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי סיעת הליכוד צפויים להמשיך היום (שלישי) במאמצים להגביל את ההפגנות בדומה למגבלות שהוטלו על התפילות בבתי הכנסת. לדבריהם, מדובר בהתקהלות מסוכנת שגורמת להדבקה המונית בנגיף הקורונה.

לפני יום כיפור הממשלה ניסתה להגביל את ההפגנות באמצעות תקנות לשעת חירום או חקיקה מזורזת בכנסת, אלא שבכחול לבן הביעו התנגדות למהלכים האלו. ראש הממשלה יזם שיחה עם בכירי כחול לבן - בני גנץ, גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן, והזהיר כי אם ההפגנות יימשכו, מספר המתים מנגיף הקורונה יעלה.

חברת הכנסת מהליכוד, אסנת מארק, תקפה את שר המשפטים ניסנקורן על התנהלותו בוועדת החוקה: "ניסנקורן ישב בוועדה כל הלילה רק על מנת לדאוג שההפגנות יימשכו", טענה מארק, "ראינו איך יש שרים שבמקום לדאוג לסיפור התחלואתי, לוקחים את זה למקום פוליטי. כחול לבן התגוששו בתוך הוועדה רק על מנת לשמור על נושא ההפגנות".

את מאשימה את השר ניסנקורן ואת כחול לבן, אבל מה עם להודות שגם אתם טעיתם?
"לא אומרת שאנחנו חפים מטעויות, יכול להיות שהיינו צריכים לפתוח את המשק בצורה יותר מתונה. ביום רביעי ראש הממשלה יישב על תוכנית לפתיחת המשק בצורה מתונה".

אולי אם תוכנית הרמזור של פרופ' רוני גמזו הייתה יוצאת לפועל מוקדם יותר ובשלמותה, לא היינו מגיעים לסגר כללי?
"הפרויקטור ישב במשך שלושה ימים בוועדת החוקה והסכים לחלק מהשינויים בתוכנית הרמזור. בנקודה הזאת שמדינת ישראל נמצאת בה, אנחנו זקוקים לשיתוף פעולה, לא לחבוט אחד בשני. צריכים לדבר בצורה אחידה ולהתגייס כולנו, הממשלה, חברי הכנסת והציבור על מנת להפחית את נתוני התחלואה".

מה דעתך על התמונות שהגיעו מבני ברק של ההתקהלות האסורה וההמונית בצאת הצום?
"ממש מאוכזבת לראות את התמונות הנוראיות האלו. לא היו צריכים לעשות את המסיבה הזאת ואת התפילות ההמוניות. אנחנו נמצאים במצב חירום והוא חל על כולם - על המגזר הערבי, על המגזר החרדי וגם על ההפגנות. מספר החולים קשה עולה וראש הממשלה ביקש ממערכת הבריאות להתכונן לקלוט עוד ועוד חולים קשים. הסיטואציה מאוד בעייתית ואני מצפה מכל הציבורים שייצטרפו וביחד ננצח את הנגיף".