בכיר הליכוד ויושב ראש הכנסת לשעבר, יולי אדלשטיין, הודיע אמש (שני) בראיון לעמית סגל במהדורה המרכזית כי יתמודד מול בנימין נתניהו בפריימריז לראשות המפלגה. אדלשטיין הוא הראשון מהתנועה שאומר באופן גלוי כי ברצונו להחליף את נתניהו, אחרי שלדבריו בגהליכוד לא הצליחה להקים ממשלה והלכה לאופוזיציה.

"ארבע פעמים עשינו בחירות, ארבע פעמים הליכוד הייתה הסיעה הגדולה בכנסת וארבע פעמים לא הצלחנו להרכיב ממשלה", הזכיר אדלשטיין, "אם לא נעשה חשבון נפש רציני בבית, נישאר באופוזיציה לשנים ארוכות. חשבון הנפש אומר שצריכים להחליף את בנימין נתניהו. צו המצפון שלי הוא להתמודד, לנצח ולהוביל את התנועה".

מאז ההכרזה על ההתמודדות חברי כנסת מהליכוד מתייצבים בזה אחר זה לצד נתניהו ותוקפים את אדלשטיין על המהלך שלו. אלי כהן אמר הבוקר בשיחה עם ניב רסקין: "אדלשטיין בחר בעיתוי בעייתי ולא נכון. אנחנו נמצאים עכשיו במלחמה על התקציב ובוחנים מהלכים להחלפת הממשלה. להערכתי, אין סיכוי למי מהמתמודדים לנצח את נתניהו".

"אדלשטיין הוא מועמד ראוי, אבל אני נמצא בשטח, צפון עד דרום, ורואה את התמיכה הגדולה מאוד שנתניהו זוכה לה. בין שהפריימריז יתקיימו עוד שלושה חודשים או עוד שלוש שנים - נתניהו יינצח", העריך כהן.

בראיון לרשת ב' אמרה הבוקר השרה לשעבר מירי רגב: "יש פריימריז בליכוד והליכודניקים יגידו את עמדתם בצורה ברורה לגבי מי יוביל אותם גם בבחירות הבאות. אני חושבת שיולי עושה טעות כי נתניהו ינצח אותו. הודעתי מראש שאתמוך בנתניהו, הוא נבחר פעם אחר פעם והוא נכס גדול לליכוד. יש דגל שחור שהתנוסס בזכות זה שירו לתוך הנגמ"ש והפילו את הימין".

חבר הכנסת שלמה קרעי, שנחשב לאחד ממקורביו של נתניהו, תקף בחריפות את אדלשטיין: "חיפשתם מי יערוק לממשלת ההונאה? קיבלתם. מדהים. בעיצומו של מאבק בממשלה האנטי-ציונית הראשונה, מאבק שבו המחנה הלאומי כולו מאוחד מאחורי המנהיג היחיד שעם ישראל רוצה כרגע, נתניהו, יולי יורה בתוך הנגמ"ש".

"עם שיעור תמיכה שואף לאפס ותשוקה לתפקיד שלעולם לא יגיע אליו, הוא מחליש את האופוזיציה כולה בחתרנות סערית קלאסית, כאילו בלעדיו המחנה הלאומי נדון למאסר עולם באופוזיציה", המשיך קרעי, "עוד נראה אם הוא יישאר בליכוד או יערוק לשמאל כמו חבריו הלוזרים".

יו"ר הקואליציה לשעבר, מיקי זוהר, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הליכוד תנועה דמוקרטית, אולי היחידה כיום במפה הפוליטית. מי שרוצה - מוזמן להתמודד. בעזרת השם נמשיך לתמוך בבנימין נתניהו ונדאג שינצח כל מועמד".