חמש שנים וחצי עברו מאז האסון בהר הרצל, בו נהרגה סגן הילה בצלאלי ז"ל. כזכור, היא הייתה אמורה להיות דגלנית בטקס הדלקת המשואות, אך במהלך החזרות קרס גשר התאורה במקום והביא למותה הטראגי. אתמול (שני) הורשעו שניים מהאחראים, המהנדס אורן ורשבסקי ויועץ הבטיחות יצחק צוקר.

"לא תיארתי לעצמי שדווקא בטקס הדלקת המשואות נראה כזו רשלנות ויקרה כזה אסון", סיפרה סיגלית בצלאלי בראיון ל"חדשות הבוקר", והתייחסה להחלטת בית המשפט: "לפחות עכשיו הצדק נעשה, לרגע לא היה לי ספק שהשופט יוציא את הצדק לאור. לצערי זה לקח הרבה שנים, כמו שמקובל אצלנו".

התחושה שלה כי נעשה צדק, לא גורמת לבצלאלי לשנות את עמדתה כי על הגורמים שהורשעו יש להטיל עונש כבד. "האסון הזה יכל להימנע בהינף יד אם היו מתנהגים אחרת ולא עושים קומבינות. זה כאב שלא נותן לי מנוח. אני מצפה למלא חומרת העונש, העבריינים צריכים לשלם. זה לא יאמן מה המורשעים עשו בשביל בצע כסף. לצערנו נאבד חיילים במלחמות, אבל אסור שנאבד אותם בגלל רשלנות".

עו"ד אורון שוורץ, פרקליטו של המהנדס המורשע, אורן ורשבסקי, הגיב לדברים: "תנחומיי למשפחה ואני לא מתווכח איתם. יש לנו ויכוח עם החלטת בית המשפט, המהנדס לא אישר את התכניות, הוא כן התריע על הסכנה, אך לא יכול היה לעשות יותר מזה. היה קצין בטיחות שידע שאין למהנדס נתונים, אנשים בשטח לא ביצעו את תפקידם. לטעמנו לא צריך להטיל עליו אחריות פלילית, ובכוונתנו לערער על ההחלטה", סיכם עורך הדין.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12