עוד ועוד עדויות של ישראלים שטוענים: הדרכונים שלנו נקרעו או הושחתו בעמדת בידוק הדרכונים בנמל התעופה בן גוריון. לטענתם, הם נכנסו לבדיקה עם דרכון שלם ויצאו ממנה כשהוא קרוע. חלק מהנוסעים חושדים שמדובר בניסיון לגרום להם לעבור לדרכון ביומטרי ואחרים, כי המטרה היא להוציא מהם עוד כספים על הנפקת דרכון זמני ודרכון חדש. שתי נשים שונות שחוו מקרה שכזה, הגיעו לאולפן "חדשות הבוקר" (ד') וסיפרו על המקרה שלהן.

"הבן שלי מיד שם לב שהדרכון שלו יצא קרוע מהסורק בעמדת הבידוק", סיפרה נאוה יוסף על המקרה שלה, "הבודקת אמרה שזה שום דבר ונתקדם. התקדמנו, וכעבור שנה כשבאנו לטוס לא יכולנו לצאת מהארץ ונאלצנו לשלם 420 שקלים על דרכון זמני. הילד עבר עוגמת נפש והיה בסטרס שלא יעלה לטיסה".

"הסיפור שלי היה קצת שונה", אמרה ענבל וסרמן, צעירה שהבחינה בדרכון הקרוע בזמן ששבה מטיסה עם חברתה. "לפני הביקורת עברתי על על הדרכון והוא היה שלם. כשהגעתי הביתה, גיליתי כעבור כמה ימים שהעמוד הכי חשוב הוצא מהמקום. העליתי פוסט ברשת החברתית כדי לראות אם זה קרה רק לי והגיעו מאות תגובות של אנשים שזה קרה גם להם". עיקר הטענות היא על כך שגם אם לא מדובר בפגיעה מכוונת בדרכונים, בעליהם צריכים לשאת בהוצאות הנפקת הדרכון החדש ואין כל פיצוי על הכסף והזמן שמוקדש לכך.

מרשות האוכלוסין נמסר בתגובה:
"אנו דוחים בתוקף טענות בדבר השחתה מכוונת של דרכונים לכאורה והדברים כבר נבדקו לפני חודשים מספר. הטחת האשמות ברשות ממשלתית לצורך הסרת אחריות אישית על דרכון אינה מקובלת עלינו. כל בעל דרכון שסבור כי נעשתה בדרכונו פעולה שלא היתה צריכה להיעשות, מוזמן להגיש תלונה רשמית בדרכים המקובלות. נבהיר כי בשבוע שעבר נדחתה על ידי בית המשפט עתירה בנושא והעותר חויב לשלם הוצאות משפט".

"חדשות הבוקר": ראשון עד חמישי, 06:15-09:00 בקשת, ערוץ 12