בשנה החולפת נטען לא פעם כי ילדים ונוער שחולים בקורונה סובלים מתסמינים קלים בלבד ולא נשקפת סכנה לחייהם. אלא שלאחרונה צצים עוד ועוד מקרים שבהם צעירים שהחלימו מקורונה ממשיכים לסבול שבועות וחודשים אחרי שהחלימו מתסמיני פוסט קורונה קשים. אורין רז בת ה-17 החלימה מקורונה וחשבה שבזה זה נגמר, אלא שאז המצב החל להדרדר לפתע.

"קיבלתי קורונה קלה, בקושי הרגשתי את התסמינים", תיארה אורין בשיחה עם נסלי ברדה ב"חדשות הבוקר", "אבל חודש אחרי התחילו כאבי בטן חזקים וכאבים בכל הגוף. הייתה לי תחושה רעה, העיניים התנפחו והאדימו, בשנייה המצב הפך מאפס ל-100".

דנה רז, אמה של אורין, הודתה כי לרגע לא חשבה שזה קשור לקורונה. "היינו חודש אחרי הקורונה ואורין הייתה ממש בסדר. הייתי בטוחה שזה וירוס, חיידק או פשוט בגלל שהיא לחוצה כי יש לה מבחנים ובגרויות של סוף י"ב", הסבירה דנה.

וכשניסיתן לבדוק עם הרופאים מה קורה לה?
"פעמיים לקחנו אותה למיון, עשו לה את כל הבדיקות כולל בדיקת סי טי, והכל יצא תקין. הם לא ראו כלום ושיחררו אותה הביתה".

אורין, איך זה מרגיש כשאת כל כך בסבל ולא מוצאים לך כלום?
"זה הפחיד אותי, הרגשתי שמשהו ממש לא בסדר. כששיחררו אותי הייתי קצת אבודה. כשחזרנו בפעם השלישית באמת נתנו לנו מענה מדהים, הרופאים עשו לי את הבדיקה המתאימה, ראו בבדיקת דם את הסימנים לזה ועלו על זה. מהרגע שהבינו מה זה, לא הפסיקו לטפל בי".

החלימה מקורונה ואושפזה במצב קשה בגלל סיבוכים (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
אורין רז | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

אורין אובחנה עם תסמונת דלקתית חריפה ונדירה שנוצרה כתוצאה ישירה ממחלת הקורונה, ואושפזה בבית החולים הדסה הר הצופים כשמצבה מוגדר קשה. "הגעתי למצב שלא אכלתי ולא ישנתי במשך ימים", תיארה אורין, "היה לי קשה ללכת, כל תזוזה שלי הייתה מלווה בכאב נוראי. אלה כאבים שאי אפשר לעמוד בהם".

דנה, היו רגעים שחששת לחיי הבת שלך?
"כן, אבל אף הורה לא רוצה לחשוב על הדברים הגרועים האלו. פשוט סילקתי את המחשבות הנוראיות האלה מהראש וניסיתי להתרכז רק בדבר אחד - שהיא תבריא. האמנתי שהיא תבריא כי היא חזקה. ניסיתי להישאר אופטימית ברגעים האלה".

בעקבות הטיפול בבית החולים מצבה של אורין הולך ומשתפר בימים אלה ולשתיים יש מסר חשוב להעביר. "אנחנו רוצות לקרוא לכולם להתחסן, זה מאוד חשוב", אמרה דנה, "מעבר לזה, אנחנו רוצות להודות לצוות המדהים של בית החולים שטיפל באורין במסירות, תודה להם ולבורא עולם על כך שהיא בריאה".

באפליקציית איזי ריכזו את כל המקומות בהם תוכלו להתחסן נגד קורונה: