האורחים שהגיעו לחתונתו של א' הופתעו מאוד כשעשרות שוטרים התפרצו לתוך אולם האירועים מיד בתום החופה והחרימו את הכספת שהכילה את הצ'קים שהביאו לזוג המאושר. לא' חוב מזונות לאשתו לשעבר ואנשי ההוצאה לפועל בחרו עיתוי ומקום יוצאי דופן כדי לגבות אותו ממנו. הסיפור נחשף לראשונה בתוכנית "הצינור" ברשת 13.

"גרושתי אישה מאוד נקמנית. שבוע לפני החופה היא תבעה את המזונות", סיפר החתן ב"חדשות הבוקר". "החשבון שלי פעיל, לא קיבלתי פקודות מאסר, המשכורות שלי לא עוקלו, ממש שום דבר. שבוע לפני החתונה היא באה והגישה מזונות. היא רצתה לנקום בי, זאת אישה שמאז ומתמיד, גם כשגרנו ביחד, הייתה נגדי".

א' נדרש על ידי אנשי ההוצאה לפועל שהתלוו לשוטרים למסור לידם את הכספת. "באתי לרדת במדרגות של החופה ובא אלי שוטר סמוי עם תעודה. הוא אמר לי, 'בוא, תתלווה אלי'. השוטר ועוד קצין ליוו אותי למשרדים למעלה והסבירו לי את הסיטואציה. פניתי לקצין ואמרתי לו, 'תראה, אם היית בא בצורה מכובדת ודיסקרטית, מבלי להרוס את החתונה, אני מבטיח לך שבכיף הייתי נותן לך את הכל אם צריך'".

איך האורחים הגיבו להתרחשות החריגה הזאת?
"ירדתי למטה לאורחים והסברתי להם מה קרה. הם ראו שוטרים לוקחים את החתן, ממש כמו ארגון פשע. זו פגיעה בכבוד האדם. אנשים ברחו מהאולם מהבהלה, הם לא הבינו מה קורה. מחוץ לאולם, בחניון הגדול, היו עוד שלושים שוטרים שחיכו שמה".

איך אשתך הטרייה הגיבה לאירוע הזה?
"היא פגועה מאוד נפשית, נכנסה לטראומה. גם אמא שלה בטראומה. היא בקושי מתפקדת, אנחנו בקושי מתראים בבית, היא בקושי מדברת איתי. זה הרס לנו ממש, הרס לנו את הכל. אני לוקח אחריות על הכל, זה לא שאני מזניח את הילדים. אף פעם לא החסרתי מהם כלום, זה לא משהו שאני מתחמק ממנו. הבנות היו גם בחתונה, קנינו להן בגדים, הלבשנו אותן בצורה יפה, הן ישבו איתנו".

דיברת עם גרושתך מאז?
"אני לא יכול לדבר איתה. אני יכול להתקשר לשאול אותה על הבנות, ואחרי עשר דקות מתקשרים אלי מתחנת המשטרה, 'תבוא לחקירה, איימת עליה בטלפון'. לזה היא מסוגלת, אי אפשר לפתור את זה".

עורך דינו של א', אורון אבקסיס, תקף את החלטת הרשויות לגבות את החוב בזמן החתונה: "זה דבר חריג, סיטואציה מאוד קיצונית. החוב קיים משנת 2012, יש מדרג של עיקולים והליכים שצריך לבצע לפני שפורצים לחתונה, לאירוע מרגש שהוא פעם בחיים. זה מפלט אחרון. לבוא ולקחת את הכספת זה משהו שהוא לא מקובל, לא משהו רגיל. הגברת בעלת החוב לא נקטה ולו הליך אחד במשך שבע שנים, היא חיכתה לתזמון מושלם כדי לבצע את זה".

חוב צריך לשלם.
"אנחנו מסכימים, אבל לכל חייב במדינת ישראל מגיעות גם זכויות. כבוד האדם צריך להישמר. אפשר היה לבצע את הצו הזה בצורה דיסקרטית, לא בהפגנתיות ולא בהיקף כוח אדם כזה של שוטרים".

תגובת משטרת ישראל: "מדובר בפעילות של ההוצאה לפועל בהמשך להחלטת בית המשפט שהורה לעקל את כספי החתונה באמצעות תפיסת הכספת בזמן האירוע. משטרת ישראל רק סייעה באבטחת נציגי ההוצאה לפועל כמקובל במקרים מהסוג הזה".