במהלך הפגנה שערכו בשבוע שעבר תושבי דרום תל אביב הוצתה תמונתו של שר הפנים אריה דרעי, צעד שנוי במחלוקת שהוגדר כחציית קו אדום. בעוד שחלק מהמפגינים טענו כי מדובר במיצג אמנותי בלבד, היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי יבדוק האם ישנו חשד לעבירה פלילית של הסתה.

דורון אברהמי, המפגין שעומד מאחורי שריפת תמונתו של השר דרעי, התארח ב"חדשות הבוקר" והסביר מה הוביל אותו לצעד הקיצוני. "דרך השריפה אתה בעצם מתקשר עם הממשלה, פתאום כולם התעוררו ומבינים שדרום תל אביב קיימת ויש שם אנשים בצרה", אברהמי טוען כי שריפת התמונה היא ביטוי אמנותי לייאוש התושבים והדגיש כי מעולם לא קרא לפגוע פיזית במישהו, גם לא במסתננים.

את טענותיהם להתנהלותה של ממשלת ישראל התושבים מפנים בעיקר לשר הפנים דרעי, שלטענתם נותן למסתננים לגיטימציה להישאר בישראל: "מייעלים להם את החינוך והכלכלה, אנחנו שבויים בתוך דרום תל אביב והגיע הזמן לשחרר אותנו".

השר דרעי הגיב לאירועים בחשבון הטוויטר: "תושבי דרום תל אביב היקרים: אני מבטיחכם נאמנה שאירועי ליל אמש לא יורידו ולו במעט מדאגתי הכנה לכם ומפעולותיי למען החסרת השכונות לכם, התושבים. שבת שלום לכם ולכל בית ישראל".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי, 06:15-09:00. קשת, ערוץ 12