שיא במספר חולי הקורונה החדשים בתוך יממה אחת: כמעט 3,400 חולים מאומתים אובחנו אתמול (שלישי). מספר החולים קשה עומד על 463 ומספר המונשמים על 127. זאת, כשהערב צפוי להיכנס לתוקפו העוצר הלילי על הערים האדומות לאחר דחייה בת יממה.

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי, התייחס לכך ב"חדשות הבוקר": "סיימנו את סבב השיחות עם ראשי הערים מאוחר בלילה ושקלנו כיצד לעשות את זה. הדבר יעלה להחלטת השרים ואז נדע. אנחנו עושים ככל יכולתנו כדי להימנע מהסגר הכללי הגורף, שתוצאותיו הרות אסון. אנחנו שוקלים את צעדינו על פי התחלואה. בשלב זה נבצע הגבלות על פי שיטת הרמזור, רק באיזורים שבהם התחלואה גבוהה מאוד".

באשר לעיר אילת, אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "היום ועדת השרים תחליט באשר לצעדים שהצענו בנוגע לאילת, האם כל העיר תהיה בעוצר בלילה או רק שכונה מסוימת, מבלי לפגוע באיזור המלונות. הכל על פי התחלואה ובאופן מקצועי. אנחנו מגיעים לשולחן הממשלה עם הצעות מקצועיות כדי לנסות שלא להגיע לסגר על השלכותיו הקשות".

גינויים רבים נשמעו אתמול בעקבות דבריו של שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, שקרא לציבור למרוד בהנחיות הממשלה באשר לקורונה. "ההחלטות שמתקבלות הן החלטות בלתי חוקיות בעליל", אמר ליברמן בפתח ישיבת סיעתו, "אני מציע לציבור להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה".

מאוחר יותר, במהדורה המרכזית, הוסיף ליברמן: "ראש הממשלה מקבל החלטות אך ורק על בסיס שיקול פוליטי ומקריב את בריאות הציבור. הממשלה משנה את ההחלטות כל ערב, כל רגע, אי אפשר לעקוב אחרי השינויים".

פרופ' לוי גינה את דבריו של ליברמן: "אני מצר על אמירתו של ליברמן. המצב שאנחנו נמצאים בו דורש ערבות הדדית ואחדות. מנהיג שקם ואומר 'אל תקיימו את הוראות הממשלה', זה אור אדום להתנהלות שלנו. איננו אויבים של העם, הנגיף הוא האויב של כולנו. צריכים לפעול ביחד ובראייה מפוקחת כדי להילחם בנגיף ולהוריד את התחלואה".

"לעיתים אני מצר על כך שההמלצות וההצעות שלנו אינן מקויימות במלואן", הודה מנכ"ל משרד הבריאות, "אבל הדברים נעשים תוך ראיית טובת הציבור. חובתנו להביא לממשלה ולשרים את ההמלצות הכי מקצועיות וכשאנחנו שוקלים את הדברים, אנחנו שוקלים בעיקר בריאות אבל איננו חפים מהצורך לשקול השלכות נוספות. זה מה שנידון על שולחן הממשלה".

חברת ועדת הקורונה בכנסת, אוסנת מארק, הצטרפה לביקורת על ליברמן: "אנחנו מדינת חוק, האנרכיה זה הדבר הכי גרוע במדינה", אמרה מארק, "יש פה נגיף שמשתולל ולא רק במדינת ישראל, בכל העולם מתנהגים בצורה של ניסוי וטעייה. ליברמן קורא לאזרחים לעשות מרד, מה קרה כאן? הוא מאבד את זה".

יש זיגזג בלתי נגמר בהחלטות הממשלה.
"אני מסכימה שאין פה קו אחיד, אבל החוסר בקו אחיד מגיע אך ורק ממצב תחלואה גבוה או נמוך. ניהלנו דיון מאוד מעמיק בוועדת החוקה. ישב פרופ' גמזו ופרש בפנינו את משנתו, הוא שמע מאיתנו למה לא צריך להיות סגר ובסופו של יום עשינו עוצר. הכל מתנהל מתוך דיאלוג. אני מצפה מאזרחי ישראל ומהתושבים בערים האדומות להישמע להוראות".