אחרי שורת חשודים ארוכה בהיעלמותו של עופר שרעבי: מחבל פלסטיני, זאב אבני השכן, שוהה בלתי חוקי, חיים שרה וחברים מבית הספר, האמת יצאה סוף סוף לאור. הסכנה האמיתית הייתה כל הזמן בתוך הבית - רפאל, אבא של עופר, רצח את בנו במטרה להסתיר סוד גדול ואפל. הרמזים היו שם לאורך כל הדרך, ואפילו אברהם אברהם פספס אותם לגמרי. אז מה בדיוק קרה בלילה הנורא ההוא בבית משפחת שרעבי ומה קורה עכשיו בבית משפחת שרה?

הסוד הנורא של אבא

אחרי שהשוטרים גילו שרפאל וחנה לא דיווחו על המכתבים שקיבלו מ"עופר" וגם לא על שיחת הטלפון מזאב, הם עצרו אותם והכניסו כל אחד מהם לחדר חקירה אחר. אברהם עימת את חנה עם המכתבים ושיחת הטלפון. חנה טענה שלא ראתה את המכתבים מעולם, ולגבי שיחת הטלפון חשבה שמדובר בפסיכופת שמנסה לשחק איתם ולכן לא מצאה לנכון לדווח.

רפאל המשיך לשקר בחקירתו וטען שהרג את עופר בטעות כשניסה להגן על דנית מפניו. הוא סיפר שהכניס את הגופה לתיק גדול, נסע לנמל, העלה אותו ביחד איתו לאונייה ונפטר ממנו בלב ים. כשאברהם עימת את חנה עם הגרסה של רפאל, היא התעקשה שעופר לא עשה כלום לאחותו ואברהם הבין את האמת: רפאל הוא זה שפגע בדנית, עופר תפס אותו ושילם על כך בחייו.

רפאל שרעבי (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
רצח את עופר כדי להסתיר סוד אפל | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1

מאוחר יותר, חנה שיחזרה בבית המשפחה את המיקום המדוייק שבו מצאה את הגופה של עופר - בחדר שלו. זה סותר את הגרסה של רפאל שטען שהגופה הייתה בחדר של דנית. חנה לא מוכנה להעיד נגד בעלה בטענה שזה לא מה שיחזיר לה את עופר, אבל אם לא תשנה את דעתה היא עלולה למצוא את עצמה מואשמת בשותפות לפשע ובשיבוש הליכי חקירה. בעלה הוא הרוצח אמנם, אבל היא חיפתה עליו והסתירה את האמת לאורך כל הדרך.

הרמזים למעשיהם של רפאל וחנה היו מתחת לאף של החוקרים מהרגע הראשון. הרמז העבה מכולם הוא כמובן צילומי האבטחה שהראו שרפאל הוא שנפטר מהילקוט של עופר. ההסבר שנתן רפאל בחקירה אמנם שיכנע את אברהם, אבל כבר בשלב הזה הוא היה צריך להבין שלא יכול להיות הסבר הגיוני אחר למה שעשה מלבד זה שהוא האשם במותו. העובדה שהתיק של עופר היה מסודר לפי מקצועות יום ראשון ולא שני, הוכיח שהוא מעולם לא יצא לבית הספר בבוקר יום שני. וכמובן, חנה ורפאל לא דיווחו למשטרה על המכתבים שקיבלו בשמו של עופר וכעת ברור בדיוק למה - הם ידעו מהרגע הראשון שהוא לא בחיים.

חנה שרעבי (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
ידעה את האמת לאורך כל הדרך ובחרה לשתוק | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1

מי הכה את שלום?

תעלומה אחת אולי נפתרה, אבל בבית משפחת שרה העניינים מטרידים מאוד. במהלך ההתארגנות לבית הספר, חיים מצא על הגב של בנו הקטן שלום פצע גדול. שלום טען שנפל בגן, אבל חיים לא קנה את זה וחשד שאחד הילדים עשה לו את זה. בהמשך הבוקר חיים התעמת עם חווה הגננת וטען שזה לא סימן של נפילה אלא של מכה מכוונת. הוא דרש לדעת מי מהילדים הרביץ לו, וכשחווה השיבה שאין אלימות בגן שלה והעלתה את האפשרות שזה קרה לו דווקא בבית, חיים התפרץ עליה ותפס את היד שלה בחוזקה.

חשדנו עוד קודם שחיים הוא אדם אלים ויש סימנים שהוא קשור להיעלמותה של אשתו, ובפרק זה חזינו באלימות שלו מתפרצת. אבא של אחת הבנות בגן היה עד לעימות בין חיים לגננת ולא מן הנמנע שזה ישמש כנגדו בהמשך. אם חיים אלים, מסוכן ומסוגל לפגוע באשתו, יכול להיות שהוא הרביץ גם לילדיו ואולי הוא האחראי לפצע של שלום?

שלום שרה (צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1)
סימני אלימות על הגב. מי פגע בו? | צילום: מתוך "תיק נעדר", באדיבות ספורט 1