מתוך 12 הדייטים של אנה ארונוב בריאליטי "לאהוב את אנה" (הפרק האחרון הערב ב-21:00, ערוץ 12), אי אפשר היה שלא לשים לב לדוד פורטל (35). הבחור שלקח את ארונוב למטווח כדייט ראשון, האחד שהכיר את הבסטי כבר בדייט השני וזה שכמעט יצא לסופ"ש הזוגי, עד שארונוב החליטה לשבור את החוקים ולנסוע רק עם אייל אלגבי. אלא שפורטל דווקא לא לוקח קשה את הבחירה שלה, להיפך, הוא אפילו שמח על כך שהצליחה לייצר חיבור אמיתי, מה שמקרב אותה למטרת התהליך לשמו התכנסנו כולנו. "אני מאוד שווה נפש", הוא מודה בריאיון ל-mako, "מתוך המקום הזה אני כל כך שמח בשבילה, שעם מישהו אחר היא הגיעה לשלב הזה".

ויש סיבה לשוויון הנפש של פורטל. מעבר לפלוסים המובהקים כמו המראה החיצוני, 10 שנות קריירה צבאית בגבעתי, חברות במועצת העיר אופקים ושאיפה פוליטית להגיע עד לכנסת, לפורטל יש עוד שלושה בונוסים להופעה שלו בתכנית. "קודם כל, אין לי ממה להתבאס כי הגעתי מתוך 12 גברברים מוצלחים וחמודים לשניים האחרונים. דבר שני, לאורך כל הדרך הרושם עליי היה טוב, אז זה עוד אלמנט שאין לי מה להתבאס ממנו".

"הדבר השלישי, ובעניין הזה אנשים שיקפו לי את זה ואני מבסוט לאללה, הוא שהבאתי לתכנית פן אחר שאולי היה חסר כי לא ראינו אותו אצל גברים אחרים. אני גם חושב שהוא אפילו חסר בפריים טיים בכלל – העובדה שישב שם מישהו, שנראה כמו אחד ממדורת השבט, ופתאום הוא מעלה עניינים של דת, מסורת ישראל, תפילין, שבת וכשרות. ועוד בדייט, במקום לדבר על 'וואו, איך היה בברקפסט'. אגב, לא תכננתי להעלות את זה, אבל בהקשר הזה, כשזה עלה אז דייני, אני יוצא מבסוט מהעניין ודי מרוצה".

ועדיין, אין תחושת החמצה שאנה לא המשיכה איתך לסופ"ש?
"תראי, אני תחרותי מאוד ואני לא אוהב להפסיד".

אז זה עניין של אגו?
"כן. אומר לך דוגרי, אני בחור תחרותי ואני לא הולך להסתיר את זה. אבל אני חושב שאני ואנה עצרנו במקום שעדיין לא ביררנו דברים לעומק, יכול להיות שהסופ"ש הזה כן היה מברר ויכול להיות שלא. אבל אין לי ממה להתבאס כי אני חושב שאף אחד מאיתנו לא נפל לגמרי לבריכה של ההתאהבות. זה לא היה מצב שאני אומר לך: 'תקשיבי, הגענו לאיזה מקום, נגענו באיזה מקום ועכשיו היא לא רוצה אז אני מתבאס'".

"אני רוצה להיות גבר של אישה אחת"

למרות ששני הצדדים לא נפלו שדודים מאהבה, לתוכנית עצמה פורטל הגיע עם ציפיות מסוימות. הוא עבר כבר כמה מערכות יחסים רציניות בחייו, ואפילו חשב לשלוף את הטבעת, אבל עדיין הייתה בו מן ילדותיות שאותה הוא מכנה כ"סינדרום פיטר פן". "אני חושב שההגעה שלי לתכנית הייתה חלק מתהליך מטורף עם עצמי, בשנתיים האחרונות, אולי קצת יותר, כבר הייתי מספיק אמיץ להסתכל על עצמי במראה ולומר: 'יאללה, אתה צריך למצוא את אהבת חייך, את הזוגיות שלך', תקראי לזה בכינויים הכי דרמטיים שיכולים להיות".

למה זה קרה רק בשנתיים האחרונות?
"עד אז לא סגרתי את הדלת, היו לי מערכות יחסים שהתאהבתי וחשבתי מעבר, אבל עדיין הייתה לי ילדותיות של אני לבד, כיף לי, אני רווק, אני מגניב ואני יכול להיות עם זאת ועם זאת. לא לחוץ, בכלל לא, אפילו בקיצון השני. אז הייתי במוד הזה, היום אני בשיאו של התהליך, ואני בא ואומר: 'זהו, אני רוצה למצוא את השותפה שלי לחיים, את המישהי הזאת שאני אסתכל עליה בעיניים בורקות בתקווה עד סוף ימיי'".

דוד פורטל (צילום: נטע הרשקוביץ / פרטי)
"הבאתי לתכנית פן אחר שחסר בפריים טיים" | צילום: נטע הרשקוביץ / פרטי

מה השתנה בך במהלך התהליך?
"בגרות, התבגרתי בקטע טוב. הרבה פעמים מה שמניע אותנו, ואני מכבד את זה, אלה שיקולים קצת יותר אפורים, של מה אני אהיה אבא בגיל 40? אבל אני חושב שזה יותר עניין של בגרות בהקשר הזה, אני באמת רוצה להיות גבר של אישה אחת".

אז למה דווקא אנה?
"למה אנה? אני לא יודע אם זאת הייתה אנה ספציפית, אני לא יכול לבוא ולומר: 'תקשיבו, היו לי פוסטרים של אנה ארונוב בחדר'. כי לא, האמת היא שלא. אבל מצד שני, זה פשוט היה תהליך שבדומה לאנה הייתי כבר מוכן. אני גם מאוד מוחמא שראו בי מתמודד ראוי לבוא ולעבור איתה תהליך. באמת, היא בחורה מקסימה, קסם עם רגליים שריריות, כיף לצחוק איתה, יש לה הומור חד ומושחז בדיוק כמו שאני אוהב, ולדעתי זה כל כך מרכזי במערכת יחסים ובהתמודדות עם החיים. אז בדומה אליה, גם אני עשיתי תהליך. אם היא הייתה צריכה לשרטט לפני התכנית גבר אידיאלי, אני לא חושב שהיא הייתה משרטטת אותי. אם היו מראים לה איזה פרופיל שלי לפני, היא הייתה אומרת: 'יאללה חבר'ה, דפדפו. מה אני צריכה את המרוקאי הזה עם הדת והשטויות שלו?'".

איך באמת ראית עתיד זוגי איתה כשהעולמות שלכם כל כך מתנגשים? שרימפס במקרר מקובל מבחינתך?
"תראי, השרימפס במקרר היה דוגמה למה שאמרתי במשפט לפני, מה שהיהדות שלי באה ואומרת – קודם כל, אל תשפוט, זה לא מתפקידך. היום אני לא אסתכל בשאט נפש על אנשים שאוכלים שרימפס ביום כיפור, ממש לא, זה לא מתפקידי".

דוד פורטל (צילום: אביעד שורק / פרטי)
"היום אני בשיאו של תהליך ואני רוצה למצוא את השותפה שלי לחיים" | צילום: אביעד שורק / פרטי

אבל בכל זאת, בת זוג היא לא סתם בן אדם שאוכל שרימפס ביום כיפור
"ברור לי שמכורח המציאות אנחנו צריכים להיות עם רגליים על הקרקע. אני מקווה שאני לא אתאהב באתאיסטית או במישהי שבאה בלי בסיס מסוים ככה שהיא ואני לא נוכל לדבר. נגיד היום לא ירתיע אותי לצאת עם בחורה שלא שומרת שבת, מעצם העובדה שהיא תבוא ותגיד לי: 'רגע חביבי, זה לא שחור או לבן – אני מאמינה, יש אלמנטים שאני מקיימת'. תראי, עכשיו אני מדבר איתך עם ג'ינס קרוע וטי שירט בלי כיפה, אני חי את החיים, אני מחובר ויש לי אלמנטים שאני שומר עליהם. אני גם לא מצפה שאשתי תלך עכשיו עם שמלה ושביס, אבל מצד שני אני כן רוצה שכמו שאני אדע לבוא לקראתה באלמנטים מסוימים, גם היא תבוא לקראתי ונצליח לבנות משהו ביחד".

אז למה אמרת שתפסול בחורה אם היא לא מאמינה באלוהים?
"זה קאזוס בלי (בלטינית: עילה למלחמה), קו אדום בשבילי. היו לי כאלה בחורות שישבו מולי במסעדה או בבר ואמרו לי: 'תקשיב חביבי, אנחנו יצירי האורנג אוטן ואני לא בקטע'. וזהו, נגמר, אני והיא לא יכולים להיות בכפיפה אחת".

ומה לגבי החשש הנוסף של אנה שאתה לא מחובר לרגש, הסכמת איתה?
"לרגעים שמתי לב כשהיינו ביחד שהייתי מנותק רגשית, אבל אני מרוקאי, איך אני יכול להיות מנותק מהרגש? אנחנו כולנו רגש פועם. יכול להיות שיש בי תכונה כזאת, שאני לא יודע מאיפה היא נובעת, אולי מהצד הפוליטיקאי שבי. אני לא איזה גבר מתוך קומדיות אמריקאיות קיטשיות שמתחבר ככה, לא, בסוף היום גדלתי ב'טאף נייברהוד'. לא ברמה הספציפית שלי, אלא בעובדה שאם פותחים קורות חיים ממוצעים של כל גבר ישראלי, והבן אדם עבר שירות צבאי קשוח בגילאים מאוד צעירים, והתמודד עם דברים מאוד לא פשוטים, אז אין ספק שזה מחספס. אני די מסכים עם העובדה, שלצורך העניין יש בי גם את הצדדים האלה וגם את הצדדים האלה. ודרך אגב, הדבר הכי יפה כשאתה מוצא את בת הזוג הנכונה, שהיא יודעת להוציא ממך את הצדדים הטובים".

דוד פורטל (צילום: כוכבי אבוהרון / פרטי)
"אני לא מצפה שאשתי תלך עם שמלה ושביס" | צילום: כוכבי אבוהרון / פרטי

הייתה לך מישהי כזאת?
"בתקופה שאחרי הצילומים לתכנית יצאתי עם מישהי, והייתה לנו מערכת יחסים מדהימה. אז איזה יום שישי אחד נסענו לחוף והסתבכנו עם החניה. ואני יוצא ונכנס, וברדקים, צפירות ופקקים, ופתאום היא מסתובבת אליי, מניחה לי יד על הראש ואומרת לי: 'מאמי, נכון שאם לא הייתי ברכב היית הורג כמה אנשים עכשיו?', וצחקתי: 'כן, מאמי. רק בזכות זה שאת פה חיים של אנשים ניצלו'".

מה איתך היום בתחום הזוגיות, הנקודות בשוק הרווקים עלו בעקבות ההופעה שלך בטלוויזיה?
"קודם כל, חשוב לי להגיד שאני אומר את זה נטו מהכרת הטוב ולא חס וחלילה כדי לעשות פוזות, אבל אני לא ציפיתי לזה, זה מטורף, בא לי להרגיע אנשים ולהגיד להם שאני לא כזה. הצד האנליטי שבי רוצה לכמת ולהבין אם זה באמת מטורף מה שעובר עליי או שזה בקטנה, אני לא יודע. בקשות החברות, ההודעות במסנג'ר, באינסטגרם וחלקן גם הגדילו ראש והגיעו לוואטסאפ, הכמות היא עצומה וזה על בסיס יום יומי, על בסיס לילי, אתה קם בבוקר ואתה קולט הודעות. ואת יודעת מה הדבר הכי מרגש? הפניות מאימהות. זה מדהים. אימהות שרוצות לשדך לי את הבת שלהן, אין דבר יותר נעלה מכך – אמא שחושבת שאני ראוי לבת שלה. מילא כבשת את הבת, אז יבואו ההורים ויגידו מה הלכת עם המטומטם הזה, אבל כשאמא מחליטה שאתה הבחור לבת שלה, זאת נראית לי המחמאה הכי גדולה שאפשר לקבל. אתה גם לא יודע איך לאכול את זה, ואני לא רוצה לפגוע ולהגיד: 'תקשיבי, לא עכשיו'".

למה לא עכשיו?
"לא. כי אני צריך לעלות לגבעה ולשבת קצת. אי אפשר. חשבתי שיהיו לי איזה 15 שניות תהילה, ראינו אותך בטלוויזיה, אבל לא, אנשים מדברים איתי מפרק לפרק, מנתחים את הפרק, פורשים בפני את הניתוחים".

איך באמת היה לראות את עצמך על המסך?
"אני אגיד לך מה, אחרי הצילומים צילמתי כל מיני סרטוני בחירות, והתחלתי להבין איך אני נראה מאחורי המצלמה. אבל עדיין הייתי סקרן לראות בשידורי הטלוויזיה איך אני ומה אני. מה אני אגיד לך, מסתכלים על הפרטים הקטנים, אפילו על הגוון קול, אז זה מסקרן, מסקרן לחלוטין. גם אנשים אומרים לך דברים שאתה לא יודע איך לאכול אותם, מספרים לך דברים על עצמך שלא ידעת, זו החוויה".

איך מתמודדים עם אובדן פרטיות שכזה?
"הפרטיות שלי קדושה, מאוד. אבל אני חושב שיש אלמנט אחד שמרגיע אותה, אני לא רוצה להחמיא לעצמי, אבל אם אתה בן אדם בסדר ולא פסיכופת, מישהו עם ערכים אז אין לך במה להתבייש. אז בסדר, קצת נחשפת, זה יעבור, זה אוטוטו עובר וזה בסדר. כל עוד אין קופת שרצים מאחוריך תהיה רגוע".

מה התכנון אחרי 15 שניות התהילה?
"לרשת את יולי אדלשטיין".

"לאהוב את אנה": מה קרה בסופ"ש הזוגי של אנה ואייל? הפרק האחרון הערב (חמישי) ב-21:00, קשת, ערוץ 12