כמעט 30 שנה טלי יריב ומייקל קרוור חיכו לרגע הזה. שני האנשים שמעולם לא נפגשו, ספרו את הימים עד שהאהבה שלהם תתממש. "יצא לי סיפור הוליוודי משלי", כך תיארה טלי יריב הערב (שני) בפני נסלי ברדה את סיפור האהבה חוצה הגבולות בינה לבין בן זוגה, מייקל.

לאחר שטלי תיארה את הקשר הזוגי בינה לבין מייקל כסיפור הוליוודי, היא חזרה לימים בהם הוא רק התחיל להיכתב - כשהייתה בת 22. "היה לי חבר שההורים שלי לא כל כך רצו, היינו אמורים להתחתן", היא סיפרה, "היה בערב טעימות משהו בין ההורים, אבא שלו דרש משהו ואני לא הסכמתי לזה. באותו רגע, אבא שלו הודיע שאין חתונה, פשוט נעמד על השולחן, דפק ואמר: 'אני זה שקובע'. הוא ישב שם שקט, נבוך, לא אמר מילה. גבר שאת חושבת שאוהב אותך לא עשה את הצעד, לא היה מוכן להילחם עליי, לצאת נגד אבא שלו. זה קרה חודש לפני החתונה, על כסף, אני הרגשתי שאני צריכה להיעלם קצת, לברוח". 

טלי יריב (צילום: מתוך "אהבה גדולה מהחיים", קשת 12)
טלי יריב | צילום: מתוך "אהבה גדולה מהחיים", קשת 12

טלי הכינה תיק קטן עם בגד ים, עלתה על הרכב שלה בעודה בוכה ונסעה לעיר הנופש הדרומית - אילת. "הורדתי הרבה דמעות, עשיתי שיחות נפש עם אלוהים, 'למה זה מגיע לי?', רציתי שקט - להיות מישהי אחרת", היא תיארה ושחזרה את הרגע בו נכנס לחייה איש זר, "ישבתי לבד והגיעו חבר'ה שישבו שם. אחד מהם התחיל איתי, אמרתי לו באנגלית שאני לא מדברת עברית. הם די תכננו איך הם מציקים לי בדרך למלון. נורא הטרידו, ישבתי שם ולא יכולתי לעשות שום דבר. פתאום הגיע בחור, שם עלי יד, הסתכלתי וראיתי גבר שאני לא מכירה אומר: 'בואי נלך', באותו רגע הרגשתי שהוא החוף מבטחים שלי".

למרות שטלי לא הכירה את אותו הגבר, היא הרגישה בטוחה ללכת איתו. "שיתפתי פעולה לגמרי, שמתי את היד על המותניים שלו והלכנו", היא סיפרה, "בגשר של המרינה, התיישבנו על הסלעים ופרצתי בבכי, נשברתי לגמרי", היא אמרה, "ישב מולי בן אדם זר שהכיל את הדבר הזה, את הבכי הזה. סיפרתי לו שברחתי, שהייתי אמורה להתחתן". "חיבבתי אותה מרגע לרגע, התרשמתי ממנה", הוסיף מייקל.

השניים שיתפו זה את זו בקשיים שהם חווים בתקופה האחרונה, מייקל סיפר כי זוגתו דאז, רונדה, בהיריון. "צמד חמד שהעולם התהפך להם ופשוט פורקים סיפור. היה לי נורא כיף לדבר איתו, כיף לברוח", היא סיפרה, "אבל לא הייתי פנויה להסתכל על בן אדם. הוא לא ניסה שום דבר, היה מאוד מקסים וניחם אותי במילים שהוא אמר. 'אין לך מה להתייאש, האהבה קיימת, רק תרימי את העיניים והיא תפגוש אותך', הוא אמר לי".

טלי ומייקל שקעו לשיחה עד אור הבוקר - ומייקל מיהר לספינת הצי שעמדה לעזוב את הנמל. "לא רציתי לעזוב, הייתה לי את העבודה שלי והחלטתי להתחתן עם רונדה ולגדל את הבת שלי", סיפר מייקל שהפליג בחזרה לחייו. טלי ששבה גם היא לחייה בפתח תקווה, קיבלה כמה ימים לאחר מכן מכתב מפתיע. "הוא שמר על משהו מאוד מכבד, הוא ביקש להישאר בקשר", היא סיפרה ומייקל הבהיר כי במידה וזוגתו לא הייתה בהיריון הוא היה נשאר בישראל. 

מייקל קרוור (צילום: מתוך "אהבה גדולה מהחיים", קשת 12)
מייקל קרוור | צילום: מתוך "אהבה גדולה מהחיים", קשת 12

 

מייקל התחתן והקים משפחה, גם לטלי היה מחזר חדש. "הבחור הזה אחרי חודש הציע לי נישואים, התחתנתי איתו, משהו מאוד טוב זרם שם", היא סיפרה, "התאים לי מאוד להיכנס לתוך הדבר הזה, הצלחתי לראות את החיים שלי איתו".

טלי ומייקל ניהלו את חייהם במרחק אלפי קילומטרים זה מזו, אבל במכתבים הם הפכו לחברי נפש. "הרגשתי שזה חיבור מאוד מיוחד, שהנשמות שלנו מחוברות", היא סיפרה ושחזרה את הימים בהם הספינה של מייקל עגנה בישראל שוב, "הוא ישן במשך שבוע בבית הורי. עשינו טיולים, היו ימים בהם הבעל שלי הצטרף אלינו, היו ימים שנסענו לבד".

באחד מהטיולים לזיכרון יעקב, מייקל העניק לטלי שרשרת לב בתור מתנת חברות. "באותה תקופה לא אני ולא הוא היינו מודעים לדבר הזה", היא אמרה, "אבל אמא שלי אמרה לי: 'מייקל אוהב אותך', מבחינתי זאת הייתה אהבה אפלטונית, אהבה נקייה, לא שום דבר מעבר - אבל משהו בנשמות שלנו כל הזמן היה ביחד".

מייקל היה צריך לעזוב - וזאת הייתה הפעם האחרונה שהם ראו זה את זו. "החיים התקדמו, כל אחד בנה לעצמו את המשפחה שלו. נכנסתי להיריון, עברתי לידה מדהימה, הכל היה מקסים", היא סיפרה, "פתאום ביום הולדת ה-30 שלי איבדתי הכרה, החשד היה שיש לי גידול בראש, במרכז המוח. הייתי צריכה לעבור ניתוח דחוף, המחשבה על ילד בן שלוש שרק אובחן כילד אוטיסט, בעל שכבר היו לי משברים איתו, שלא הרגשתי שאני יכולה לסמוך עליו בכלל". ביום הולדת 30, טלי כתבה צוואה, עליה היא סיפרה למייקל בשיחת טלפון במהלכה ביקשה ממנו עזרה. "המצב שלה היה רציני, זה היה מפחיד", סיפר מייקל, "היא הייתה יכולה למות". 

טלי יריב ומייקל קרוור בצעירותם (צילום: מתוך "אהבה גדולה מהחיים", קשת 12)
טלי יריב ומייקל קרוור בצעירותם | צילום: מתוך "אהבה גדולה מהחיים", קשת 12

במהלך הזמן הזה, חולפות בראשה של טלי מחשבות על מייקל. "שהוא יהיה האביר על הסוס הלבן, שהוא יציל אותי", היא סיפרה, "הוא מיד נרתם לעזור, אני יודעת שזה עשה אצלו בבית מריבות. היא אסרה עליו לדבר איתי, אני זוכרת שהייתה שיחה שהיא ממש עלתה על הקו ומייקל אמר לה: 'היא הולכת למות, אני רוצה לעזור לה'".

למרות התנגדותה של אשתו, מייקל המשיך לחפש בארצות הברית מנתח עבור טלי - אלא שאז היא מצאה מנתח בישראל. "הייתי במצב כל כך מתקדם שלא האמינו שאני אשרוד", היא סיפרה. טלי נכנס לניתוח עם סיכוי הצלחה נמוכים במיוחד ואחרי שעות ארוכות היא יצאה מחדר הניתוח והתוצאה הדהימה את כולם.

"זה מוגדר כנס רפואי. אמרתי: 'אולי זו קריאת השכמה', אני לא אהיה במקום שלא טוב לי, הגעתי למסקנה שאין לי מה להישאר בקשר הזה", היא סיפרה, "משהו גדול, ענק מהחיים עוד מחכה לי, האהבה מחכה. לא יכול להיות שזה לא יקרה לי".

כמעט מוות, שיקום, גירושים. טלי עברה רכבת הרים - ומייקל היה היחיד שהצליח לעודד את רוחה. אלא שבעקבות התנגדות של זוגתו, השניים נאלצים לנתק קשר. "תמיד חשבתי עליה, תהיתי מה היא עושה", מייקל אמר וטלי הוסיפה: "סקרנות לדעת מה איתו, איך הוא מסתדר בחיים, השרשרת הזאת לא ירדה ממני".

במהלך שנות הנתק, מייקל סעד את אשתו שחלתה בסרטן וטלי החליטה להרות בשנית, הפעם עצמית, ללא בן זוג. השניים התבגרו, כל אחד בצד השני של העולם, כשהם בטוחים שהם לא יראו זה את זו. "אני זוכרת שישבתי בבית וראיתי תמונות זוועתיות ממה שקורה בארצות הברית", היא סיפרה, "חלמתי חלום בלילה, שאני רצה בתוך הריסות וקוראת למייקל, מחפשת אותו. קמתי ואמרתי שאני חייבת למצוא את הבן אדם, אני חייבת לראות שהוא חי. לא היה לי שום קשר אליו, לא ידעתי איפה הוא גר, חברים משותפים, כלום".

במשך שלושה שבועות טלי חיפשה את מייקל ברחבי הרשתות. "לא ציפיתי לשמוע ממנה", אמר מייקל, "היא סיפרה לי את כל מה שהיא עברה כדי למצוא אותי", הוא סיפר והשניים שחזרו את השיחות הארוכות שהחלו לנהל מאז.

מהרגע שחידשו את הקשר, טלי ומייקל לא נפרדו. דיברו זה עם זו, אבל הם לא תיארו לעצמם כי הסיוט שחלמה טלי בפרוץ מגפת הקורונה עומד להתגשם. "הבת שלו הרגישה לא טוב, הם עשו בדיקת קורונה, מייקל היה חולה. ראיתי איך הבן אדם נגמר לי מול העיניים, חום מאוד גבוה, שיעול כזה שהוא לא יכול לנשום. בשלב הזה דיברנו כל יום, פתאום הוא לא ענה לי יום שלם. החלום קפץ לי מול הפנים, בוויז'ן שלי זה נגמר".

טלי אחוזת החרדה חיפשה נואשות אחרי בני משפחתו של מייקל. "היא מצאה את אביה מעורפל לחלוטין, ראיתי את הפנים שלו בווידאו, זאת הייתה הפעם הראשונה שבכיתי", היא סיפרה ומייקל השלים, "לקחו אותי בכיסא גלגלים לבית החולים, לא יכולתי ללכת, חשבתי שאני הולך למות".

מייקל הובהל לבית החולים כשמצבו קשה מאוד. "זו הייתה הפעם הראשונה שהבנתי שאני לא יכולה לאבד אותו, שאני רוצה אותו לנצח. נלחמתי על החיים שלו", היא סיפרה, "חילקתי הוראות לרופאים, הוא אמר להם שאני הרופאה שלו מישראל". "היא הייתה האחת שהצילה את חיי", סיפר.

כעבור כמה חודשים, מייקל החלים וחזר הביתה. "התחלנו לדבר על זה שזה מרגיש שאנחנו חיים ביחד, אנחנו בעל ואישה", היא סיפרה, "הוא אמר לי שהוא רוצה שאני אהיה אשתו, אמרתי לו שאני כבר מרגישה אשתו".

הפגישה המיוחלת בין בני הזוג נדחתה שוב ושוב, אבל השניים החליטו להתחתן. "ראינו שזה טוב, אני חיה עם בן אדם שנתיים, אני רואה הכל. הוא רואה אותי כשאני קמה בבוקר בלי איפור, הוא רואה את כל הניואנסים הקטנים ואני רואה את אותו הדבר. זה הכל קיים, חסר הלגעת". 

בפרוורים של דרום קרוליינה, מייקל כבר דמיין את המפגש עם אשתו העתידית. "אני לא לחוץ בכלל", הוא שיתף. "אני מכיר אותה. אני יודע איך היא חושבת, איזה החלטות היא יכולה לקבל והיא יפיפייה. אני אוהב אותה גם מבפנים וגם מבחוץ ומאמין שאהבת אמת לא יכולה למות", הוא הצהיר ונחנק מעט מבכי.

בינתיים בישראל, טלי חשבה גם היא על הרגע בו תראה שוב את אהובה שפגשה לאחרונה לפני 30 שנה, כששניהם נראו אחרת לגמרי. "אני מאוד מתרגשת. אני לא אותה בחורה שהייתי אז. גדלתי ותפחתי וגם הוא לא אותו גבר עם בלורית שיער שחורה, מוצק ושרירי. הוא עם כרס ונראה כמו מיסטר מיאגי, אבל הוא האיש של חיי". 

החתונה של טלי יריב ומייקל קרוור (צילום: מתוך "אהבה גדולה מהחיים", קשת 12)
החתונה של טלי יריב ומייקל קרוור | צילום: מתוך "אהבה גדולה מהחיים", קשת 12

ברגע האמת, מייקל עלה סוף סוף על מטוס וטלי יצאה ברכב לכיוון נמל התעופה בן גוריון, בדרך לפגישה הגורלית. ברגע אחד התחברו להן 30 שנים של אהבת אמת וגעגועים, כשהזוג התחבק וזכה להתנשק בפעם הראשונה אי פעם מאז שהכירו. "אני לא מאמין", הסביר מייקל כשהוא לצד אהובתו, "אני עם טלי, זה לא ייאמן".

"אני מתחילה את החיים שלי מההתחלה", שיתפה טלי בהתרגשות. "זה כאילו אני סטודנטית שעומדת להתחתן, הפעם עם הגבר הנכון ואנחנו מתחילים את החיים שלנו עכשיו".

_OBJ