לפני שלושה חודשים, יסמין אשר בת ה-25 נמצאה בביתה בנתניה ללא רוח חיים. גופתה נלקחה לנתיחה שתוצאותיה עדיין לא התקבלו, אך החברים והמשפחה מספרים על אלימות מצד בן הזוג במסרים ששלח לה. המשטרה מצידה - לא מצליחה לחקור את המקרה כפי שפורסם על ידי ליאור שלו.

מסתבר שבשבועות שלפני מותה, יסמין שלחה מספר הודעות קשות לחבריה ובהן סיפרה על בן זוגה: "הוא פיצץ אותי במכות, גם היום ביטלתי עבודה כי אני לא רוצה שיראו אותי ככה – אני כבר כמעט בלי שיער בא לי למות". במסר נוסף שהעבירה היא רשמה: "הידיים שלי כואבות, הראש שלי מסוחרר מכל המכות ואני לא יודעת איך אני חוזרת ככה הביתה". 

המוות המסתורי של יסמין (צילום: מתוך האינסטגרם של יסמין , קשת12)
צעירה מתה בדירתה וסימני אלימות לא נחקרו | צילום: מתוך האינסטגרם של יסמין , קשת12

מי שהכירה את טיב הקשר בין השניים היא חברתה, שי לי בן שבת, שסיפרה בכאב. "היא הייתה מתקשרת ושולחת הודעות, וידעה להגיד בואו אני צריכה עזרה", אמרה והוסיפה. היא לפעמים הייתה מתקשרת בוכה, שולחת הודעות וכל פעם באנו אליה. וגם היה קטע שהיא הייתה מתקשרת ואז מבקשת מאיתנו: 'אל תבואו כי השלמנו'". למרות זאת היא מספרת, שלא פעם היא סירבה לבקשותיה. "היו פעמים שהייתי אומרת לה: 'לא, אני לא אחכה שתמותי'".

על אף שעדיין לא נמצאה סיבת המוות המדויקת, חבריה של יסמין המשיכו לחפש ממצאים שיובילו לקצה חוט. כמו למשל בהודעה הבאה שקיבלה מבן זוגה אביעד. "אמן שתעשי לעולם הזה טובה ותשימי חבל. העולם יהיה רק טוב יותר בלעדייך". אחותה מיכל, סיפרה על התחושות שחווה המשפחה במהלך החודשים האחרונים. "דיברנו עם המשטרה וכל פעם שמנסים לקבל תשובה הם פשוט לא עונים בתשובות מלאות וקשה לבין מהם מה היה שם".

בהמשך, אביעד עצמו סיפק את תגובתו לכך שנקשר במותה של מי שהייתה בת זוגו לכאורה ומיהר להכחיש. "באותו בוקר הגיעו חברים שלי והעירו אותי. רצינו ללכת לאיזה מקום ובאנו להעיר אותה והיא לא התעוררה מאז" אמר בתקיפות והוסיף. "אני לא יודע מה סיבת המוות שלה. אם פגעתי בה למה היא לא הלכה להתלונן או משהו? למה מתעוררים אחרי שבן אדם מת? איפה הייתן כל החברות האלה שיסמין הייתה ברחוב?

מההמכון המשפטי אבו כביר נמסר בתגובה: "אכן חלפו שלושה חודשים אבל יחד עם זאת, יש להבין כי חוות דעת מנתיחות אינן עניין טכני והן עשויות לקחת זמן רב. במקרה הזה הצוות הרפואי במכון המליץ לבצע נתיחה לאור גילה הצעיר של המנוחה ומתוך רצון לתת מענה למשפחה בבירור אפשרי של מותה.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "באשר ללוחות הזמנים הרי שמדובר בחקירה המצריכה פעולות מסוימות שהן באחריותם ש גופים אחרים, חוץ משטרתיים, שיכולת ההשפעה של המשטרה בעניין הינה מוגבלת".