לפני כשבועיים פורסם לראשונה התחקיר המיוחד  של מערכת "חי בלילה", שחושף את היעלמות התינוקות שנולדו בבית חולים השרון. המקרה המטריד הזה מלווה עד היום עשרות משפחות, שבשנות ה-70 וה-80 נולדו להן ילדים בריאים בבית החולים שבפתח תקווה, ומיד לאחר הלידה נמסר להן שהתינוק נפטר. המשפחות לא ראו תעודת לידה, תעודת פטירה או רשיונות קבורה. לאחר שידור הכתבה, הרשת הוצפה בעשרות פניות מאמהות שטוענות שגם להן זה קרה. אחת מהן היא תמר פתחיה, שמספרת לנו איך רופאה ניסתה להשאיר את הילדה שלה בבית החולים בטענה שיש לה מחלה נדירה. תמר הצליחה להמלט מבית החולים עם התינוקת, ואז הסתבר לה שהילדה בריאה לגמרי.

בראיון מיוחד עם תמר, היא חוזרת לאחור ומספרת איך הכל קרה: "ילדתי ב-16 באוגוסט 1980. כבר בבוקר, כשהביאו להנקה הראשונה את כל הילדים, את הילדה שלי לא הביאו. כששאלתי מה קרה, הם אמרו לי שהיא הכחילה ואחות הצליחה להציל אותה, אבל עכשיו כנראה שהיא חולה, והציעו לי לא להקשר אליה ולא להניק. כשביקשתי לדעת ביום השני מה קרה, אמרו לי שיש לה לוקמיה. הייתי מאוד נסערת. הייתה לנו רופאת משפחה שהייתה גם רופאת ילדים, וסיפרתי לה בבכי נוראי על מה שקרה. היא אמרה שהיא לא מכירה שתינוקות נולדים עם לוקמיה, ואמרה לי לבקש לראות בדיקות דם, אז העתקתי את כל בדיקות הדם והתקשרתי לרופאה. היא אמרה 'תשמעי, או שלא העתקת נכון או שמשהו פה מוזר מאוד, אין כאלה ערכים לבדיקות' ".

ביום השלישי בבית החולים, ביקשו מתמר להשתחרר וללכת הביתה. לאחר שביקשה לקחת את הילדה יחד איתה הם סרבו, בטענה שהיא חולה וצריכה להשאר בבית החולים. "אמרתי שאין מצב שאני הולכת הביתה, אני אחכה מחוץ לדלת עם בעלי" היא מספרת, ומוסיפה: "כשהם ראו שאנחנו מאוד מתעקשים הם אמרו שהם צריכים טופס 17 מקופת חולים. בעלי עזב אותי בוכייה ליד הדלת ונסע לקופת החולים, שם אמרו לו שאין אפשרות לרשום אותה. הוא הבין שמשהו לא בסדר, התחיל לצרוח ואמר להם: 'מישהו פה עובד עליי, או אתם או בית החולים, אבל אני לא יוצא מפה בלי טופס 17' ".

תמר ובעלה לא הסכימו לוותר על התינוקת שרק נולדה, ואז קרה הדבר ששינה את עתיד המשפחה: "פתאום עבר המיילד ושאל למה אני בוכה, אז סיפרתי לו את כל הסיפור. הוא יצא אל בעלי וסיכם איתו שהוא יכנס איתי ושאני אזהה את רותם, וככה לקחנו אותה". על פי עדותה של תמר, לאחר שהרופא המיילד הכניס אותם כדי שיקחו את התינוקת, הוא שם רגל כדי שלא יסגרו להם את הדלת, וכך איפשר לזוג להמלט משם עם ילדתם.

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

"הרופאה שלנו חיכתה לנו בבית עם אחות טיפת חלב, היא ביצעה את כל הבדיקות שעושים לתינוקות ואמרה שאין ילדה יותר בריאה ממנה, אבל בגלל שאמרו שיש לה לוקמיה היא לקחה לה בדיקת דם. בלילה קיבלנו טלפון שהכל תקין". רותם, שאז הייתה תינוקת ואת הסיפור המטריד על לידתה שמעה רק כשהתבגרה, מספרת: "נראה לי הזוי שאפשר לשחק ככה בחיי אדם. זה לא דבר שהוא טריוויאלי, לידה זה אחד מפלאי החיים. לקחת ממך משהו שהוא שלך וכזה קרוב, צריך להיות פסיכי בשביל זה, סוג של טירוף או מחלת נפש לפי דעתי". ההתעקשות של האמהות על ילדיהן בבית החולים לא מובנת מאליה, מסתבר, כך מספרת תמר: "לידי שכבה בחורה צעירה, גם לה אמרו שהילד חולה, והיא ביום הראשון ויתרה על הילד. ככשאלתי אותה למה היא מוותרת, היא אמרה 'הוא נורא חולה, מה יש לי לקחת אותו? גם ככה לא רציתי את ההריון'. כנראה שזו הייתה השיטה. היינו מאוד צעירים, כנראה הם חשבו שזו קרקע פורייה לוותר על ילדים".

בעקבות העדויות הרבות שהתקבלו לאחרונה בנושא, בתחילת החודש הבא יתקיים דיון מיוחד בכנסת שיזמו יפעת שאשא ביטון ונורית קורן. הן יזמינו את כל המעורבים בפרשה, וזאת כדי לנסות להגיע לתשובה ולהבנה חד משמעית, לאן נעלמו התינוקות מבית חולים השרון?

מבית חולים השרון נמסר בתגובה:

"הנהלת בית החולים השרון מתייחסת במלוא הרצינות לטענות שהועלו ובודקת את הנושא בעקבות פניית התכנית. בית החולים פועל בשקיפות ויספק את כל המידע הרלוונטי לגורמי האכיפה במידה ויתבקש".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12