אמש (שלישי) חשפנו את סיפורה של משפחת שער, שעד לפני 7 חודשים גרו בשכירות בגבעתיים. תאונה שעברה האם דקלה, והמשבר הכלכלי בתקופת הקורונה - הובילו אותם לרחוב, והם לנו באוהל וברכב המשפחתי. האם שזעקה מכאב בעקבות המצב אליו נקלעה משפחתה, קיוותה שתקבל סיוע מהרשויות ביום שאחרי – אבל לא כך קרה אלא גרוע יותר - פינו אותה מהמקום שבו היא לנה.

"6:30 בבוקר שוטרים וכוח של פיקוח עירוני תל אביב, 40 אנשים, זרקו את כל הציוד ופירקו את האוהלים. נשארתי עם כמה דברים קטנים וגם מפה רוצים להוציא אותי", סיפרה דקלה בכאב והוסיפה. "האבא לקח את הילדים למסגרות ואני נשארתי עם 40 שוטרים. צילמתי אותם ואמרתי להם: תתביישו, לאן אתם שולחים אותי עם חמישה ילדים – מהרחוב לרחוב?". 

אם לחמישה פונתה מהגינה הציבורית (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
"לאן אתם שולחים אותי עם חמישה ילדים – מהרחוב לרחוב?" דקלה שער | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

בהמשך, סיפרה האם לבית שער על הלילה הקשה שעברה והתחושות הקשות שרק מתגברות ככל שעובר הזמן. "כל הלילה לא ישנתי, אני חולה ובמצב נפשי מדורדר ומאוד ירוד – אין לי כוחות. אמרו לי: 'אם נראה פה אוהל את תהיי אזוקה היום' – אז אני אהיה אזוקה".

בסיום, דקלה שוב זעקה לעזרה והסבירה את עמדתה. "אני אמא לחמש שרוצה בית. אני לא מחפשת כסף מאנשים. עבדתי שש שנים בעיריית תל אביב עד התאונה. תנו לי בית! 40 שוטרים עליי? שיתביישו. הם זרקו דברים של ילדים קטנים. עברתי בוקר של גיהנום, תעזרו לי - אין לי כוח לבד". 

אם לחמישה פונתה מהגינה הציבורית (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
מתוך "חי בלילה" | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

מעיריית תל אביב נמסר: "נציין שעשינו ככל שביכולתנו לסייע למשפחה, כולל סיוע כספי למציאת פתרון דיור זמני. המשפחה מעוניינת בפתרון דיור ציבורי, שנמצא תחת אחריות משרד השיכון. לגבי הפינוי, העירייה דאגה לארוז ולשנע את חפציהם של המשפחה לדירה של קרובי משפחה לפי בקשתם".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "משפחת שער הגישה לאחרונה בקשה לקבלת דיור ציבורי ובקשה לקבלת סיוע בשכר דירה, בקשותיהם נדחו מאחר והם אינם עומדים בכללים שנקבעו.לאחרונה הגישו עירעור על ההחלטה בצירוף מסמכים נוספים, הבקשה נמצאת בהכנה לדיון בוועדה ציבורית. כשתתקבל החלטה המשפחה תעודכן ישירות ע"י משרדנו המחוזי".