ישראלים רבים נקלעו למצב כלכלי קשה עקב התפשטות הקורונה, ולא נראה שהמציאות עומדת להשתנות בקרוב. אם הייתה תחושה שגל ההקלות השלישי יחל כבר בימים הקרובים, בגלל ממדי התחלואה, זה עדיין לא נראה כך. גם הילה רזי, אלמנה שפוטרה בעקבות המצב, הגיעה למצב כלכלי קשה, מה שגרם לה לעשות צעד יוצא דופן ולפרסם פוסט בפייסבוק בו היא מציעה למכור את הכליה שלה.

הילה היא מעצבת גרפית במקצועה ואמא לשני ילדים שהתאלמנה לפני שנתיים ומצאה את עצמה במצב כלכלי קשה לאחר שאיבדה את מקום העבודה שלה. בפוסט שהעלתה לפייסבוק היא כתבה: "לאור המצב אני מוכרת כליה, מי מעוניין?".

בגלל המצב הכלכלי: הציעה למכור כליה (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
האישה שנקלעה לקשיים העלתה פוסט קשה | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

בשיחה עם מערכת "חי בלילה", הילה סיפרה שהיא במצב מאוד קשה מבחינה כלכלית ולא נותרה לה ברירה. "אני אלמנה די טרייה, בעלי נפטר מדום לב פתאומי. אז עבדתי, ואז פרצה לה 'קורונינה' והפסיק לזרום המעט שזרם", אמרה הילה, "אני כרגע במצב של אפס שקלים בארנק ויש לי חובות לכל רשות אפשרית. לכי תמלאי את המקרר, תשלמי את החשבונות, זה בלתי אפשרי. חשבתי מה לעשות, אמרתי אני אמכור כליה, אני בן אדם בריא".

קשה להתעלם מהמצוקות הכלכליות שיותר ויותר צפות בתקופה הזו, אבל צעד כל כך קיצוני, קשה להעלות על הדעת. הדבר שהכי יעזור להילה, יותר ממכירת הכליה, הוא לחזור למעגל העבודה. "בא לי לחזור למצב שאני עובדת והראש שלי לא במחשבות מפגרות. מעולם לא הייתי במחסור, אני גם לא ישנה בלילות וכל הזמן בחרדה", שיתפה הילה, "אני מוצאת את עצמי לוקחת כסף מהילד שלי כדי ללכת לקנות חלב. איזו אמא לוקחת מהבן שלה? בא לי למות שאני עושה את זה".