מערכת "חי בלילה" ממשיכה להיאבק על ביטול אגרת הטלוויזיה: בסוף השבוע הודיע שר התקשורת, גלעד ארדן, על כוונתו לבחון מחדש את התנהלות הגובים של רשות השידור. השבוע הצטרפה למאבק יפעת זמיר, חברת מליאת הרשות לשעבר, שהודתה שלא הצליחה להוביל לשינוי כשהייתה חלק מהמערכת וקראה לרפורמה דחופה בניהול התקציבים. על אף שאין מחלוקת על חשיבות קיומו של שידור הציבורי, השאלה המתבקשת היא עד כמה האגרה עדיין רלוונטית והאם הוא יכול להתקיים בלעדיה.

המודל הציבורי לא ייחודי לישראל, הוא קיים בעולם כבר שנים רבות עם שינויים קלים בין מדינה למדינה. פרופסור עמית שכטר מהמחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון, מסביר שבהרבה ארצות אמנם ביטלו את אגרת הטלוויזיה, אבל גובים אותה בדרכים אחרות: "המודלים החדשים של הגבייה התפתחו בעיקר בשנים האחרונות. בפינלנד ביטלו את האגרה אבל העלו את המס בהתאם לגובה ההכנסה, בגרמניה הטילו מס אחיד על כל משקי הבית ללא קשר אם יש או אין ברשותם מכשיר טלוויזיה וביוון גובים את האגרה לפי חשבונות החשמל".

שכטר מסכים שצריך לשנות את אופן הגבייה אבל טוען שאי אפשר לבטל אותה לחלוטין, לכן עוד לפני 20 שנים כחבר בועדת לבני של רשות השידור, הוא המליץ לגבות את התשלום דרך המוסד לביטוח הלאומי: "אני בהחלט בעד לשנות את המודל אבל באווירה הפוליטית הנוכחית זה לא ישים כיוון שזה דורש העלאת מסים. אף פוליטיקאי לא רוצה להעלות את המס, והציבור רק רוצה לבטל את האגרה מבלי לחשוב על המשמעויות של זה".

חי בלילה, ראשון עד שלישי, 23:15