כמו נערים ונערות רבים כמוה, גם מאיה רשתי בת ה-17 חיפשה עבודה לקראת החופש הגדול. במהלך החיפושים היא נכנסה לפיצריית "שמש" הקרובה לביתה, ושאלה במקום אם הם מחפשים עובדים. למרבה ההפתעה, קיבלה רשתי תשובה שלילית, בטענה שלמקום אסור להעסיק נשים בגלל סוג ההכשר. הסיפור הגיע למערכת "חי בלילה" שיצאה לבדוק בדיוק מה קרה שם.

"ההכשר, העדה החרדית, לא רוצה שיהיה לי עירוב נשים וגברים באותו מתחם", אמר מנהל סניף "פיצה שמש" בקניון רמות בירושלים במהלך שיחה עם מערכת "חי בלילה". בשיחה טען שבד"ץ העדה החרדית אוסר עליו להעסיק נשים, כי אם יעסיק אותן יאבד את תעודת הכשרות שלו. יתרה מכך, טען כי הם גם אוסרים עליו ישיבה מעורבת של נשים וגברים במקום.

אם אתה מעסיק אישה או נערה, לוקחים לך את הכשרות?
"זה אחד ההסכמים. גם בישיבה בחוץ לא רוצים שתהיה ישיבה מעורבת, אז לא נתנו לנו לתת לאנשים איפה לשבת. אנשים היו לוקחים מגש ולא היה להם איפה לאכול".

וזה התנאי? לא להעסיק נשים?
"כן. לא להעסיק נשים. זה לא בסדר".

הטענות שמעלה מנהל הסניף תמוהות בחלקן, לכן יצאה מערכת "חי בלילה" לוודא את העניין עם בד"ץ העדה החרדית, שהעניקו את הכשרות לפיצריית "שמש" וגם לפי הטענות שלו הם אלה שאסרו עליו להעסיק נשים. "יש מלא נשים שעובדות בחנויות של הבד"ץ, לא יודע על מה מדברים פה בדיוק", אמר נציג הבד"ץ, "מנסים להפיל עלינו את האחריות". 

אין לכם הוראה כזאת בשביל לקבל תעודה של העדה החרדית?
"לא. מה, ראית פעם חנות בד"ץ שכתוב שאסור לשבת ביחד? איזה סיפורים אלה? אני יכול קצת לדון אותם לקו זכות, אבל לא שזה תנאי. ממש לא".

"יצאתי משם בשוק", סיפרה רשתי, "מזועזעת וזועמת על כך שב-2019 עדיין יש אנשים שחושבים שאני לא בסדר, או שאני טמאה בגלל שאני אישה. אני לא מבינה באיזה שנה אנחנו חיים שדברים כאלה עדיין קורים".

בעלי סניף "פיצה שמש" טרם הסכים להגיב לדברים.