פרסום תמונות של ילדים קטנים ברשתות החברתיות הפכו לדבר שבשגרה, ובשנים האחרונות כל הורה מפיץ ומשתף תמונות של ילדיו מבילוי בים, בבריכה או משתעשעים באמבטיה. לאחרונה נחשפה תופעה מטרידה, כשאותן תמונות תמימות מגיעות לאתרים של פדופילים ועברייני מין, נכנסות למאגרים של האתר ומופצות שם.

החודש הקרוב מתעסק בהגברת המודעות למניעה של התעללות בילדים, וקמפיין בין לאומי שמגיע גם לישראל מנסה להלחם בדיוק בתופעה הזו, שהפכה לשכיחה. הקמפיין מלווה בסרטון בו נשמע קולו של ילד קטן, שמספר על הסכנות שבפרסום תמונות חושפניות שלו ברשת: "כשההורים שלנו מעלים את התמונות האלה הם אולי חושבים שזה חמוד, אבל הם לא חושבים על האפשרות שהם חושפים אותנו יתר על המידה, הופכים אותנו לפגיעים מול פדופילים ועברייני מין. הגיע הזמן שהורים יחשבו פעמיים לפני שהם מעלים תמונה".

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

היקף התופעה של הורים שמעלים לרשת תמונות של ילדיהם מתרחב. על פי נתונים שנבדקו, עד שהילד מגיע לגיל 5, ההורה הממוצע משתף אלפי תמונות שלו ברשתות החברתיות. הדבר המטריד באמת בתופעה זו הוא שההורים לא יודעים מי מונגש לאותן התמונות. כ- 90% מההורים לא שמים לב להגדרות הפרטיות, וכך מאפשרים לכל אחד להסתכל בתמונות של ילדיהם.

המקרה המטריד יכול להפתיע כל הורה, כך קרה גם לאמא ישראלית שמצאה תמונה של הילדה שלה באתר מהסוג הזה. "יום אחד ניגשה אליי איזו אמא כאן בארץ, וסיפרה לי שהיא צילמה את הבת שלה בגיל 10 על חוף הים בבגד ים" מספרת סוזי בן ברוך, קצינה לשעבר במשטרה, על מקרה שהגיע לידיה וטיפלה בו, "היא נסעה לחו"ל וצפתה במקרה בסרט פורנו, ופתאום ראתה את הבת שלה מככבת בסרט. היא זכרה שהיא זו שצילמה בעצמה את הילדה והסריטה אותה, היא הייתה בשוק". בן ברוך מסבירה גם על היקף התופעה והסיכונים: "היום אנחנו חשופים מכאן ועד להודעה חדשה. גם אם צילמנו או הסרטנו תמונה בוואטסאפ המשפחתי, קחו בחשבון שיכול להיות שאותו חולה מין שרוצה לממש פנטזיה כדי להגיע לסיפוק האישי שלו, עלול להגיע גם לשם".

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12