לאחר שהמועצה הלאומית לביטחון הצהירה שהיא לא תאפשר טיסות של ישראלים לאומן מחשש להדבקה המונית והתפשטות נגיף הקורונה, הישראלים מכריזים – נסע בכל מחיר. אל אחד היעדים המבוקשים ביותר על המאמינים, שמוגדר כיום כמדינה אדומה עם מעט מאוד שמירה על ההנחיות, עתידים להגיע כ-30 אלף ישראלים. עניין זה מדיר שינה מעיני הבכירים במשרד הבריאות.

הנוסעים ממש לא מתכוונים לוותר, להיפך: "אנחנו נוסעים לאומן ומאמינים שמדינת ישראל לא תמנע את זה", סיפר יגאל למערכת חי בלילה. "גם אם הדרך לאומן תהיה מחופה בסכינים, אני אלך על הידיים והרגליים עד לציון של רבי נחמן. אלה שהזמינו מראש בתי מלון וטיסות ישירות מודאגים שיעצרו להם את הנוחות, אבל אם אתה טיפה מתאמץ אז לא חסרות דרכים להגיע, גם אם יסגרו. ההתקהלות תהיה, אנחנו נהיה אחד על השני יותר ממה ששר הבריאות חושב".

יש אפשרויות רבות שמאפשרות טיסה לאומן ואפילו מטה שנועד להנפיק לתיירים ויזה זמנית לאוקראינה, מדינה שאין צורך בוויזה כדי לבקר בה. המטה מספק מעין מסמך שיאפשר כניסה גם אם היא תהיה מוגבלת או אסורה בעלות של 330 דולרים לתקופה של שלושה חודשים, או ינפיק תעודת תושבות במחיר של 550 דולרים.

בניגוד להנחיות: הישראלים ממשיכים לטוס לאומן (צילום: מתוך חי בלילה, קשת12)
ויזת כניסה לאוקראינה | צילום: מתוך חי בלילה, קשת12

משווק ויזות לאומן סיפר שאנשים פונים אליו כדי להיות מוכנים לכל תרחיש. "יש אנשים שמעדיפים להיות מוכנים מראש, ולא אם חס ושלום רק מי שיש לו ויזה יוכל להיכנס". וכך גם חברות הביטוח שמשדרות עסקים כרגיל, סוכנויות מקומיות באוקראינה מציעות ביטוח מיוחד לטיסה, ביטוח קורונה, בטענה שזו דרישת הממשלה האוקראינית כדי לאפשר כניסה.