הסטטוסים של שר האוצר יאיר לפיד מעוררים לא פעם את חמתם של הגולשים. הפעם התייחס השר לסדרת כתבות בחדשות 10 שעסקה במשפחות ובצעירים שהחליטו לרדת מהארץ במטרה למצוא עתיד טוב יותר מעבר לים.

לפיד, בן לניצול שואה, כתב כך: "מילה לכל אלה ש"נמאס להם" והם "עוזבים לאירופה". אתם תופסים אותי במקרה בבודפשט. באתי לכאן לנאום בפרלמנט נגד האנטישמיות ולהזכיר להם איך ניסו לרצוח כאן את אבא שלי רק מפני שליהודים לא היתה מדינה משלהם, איך הרגו את סבא שלי במחנה הריכוז, איך הרעיבו את הדודים, איך ניצלה סבתא ברגע האחרון מצעדת המוות. אז תסלחו אם אני קצת חסר סבלנות לאנשים שמוכנים לזרוק לפח את הארץ היחידה שיש ליהודים כי בברלין נוח יותר".

"זה שרע בישראל זה אחריותו"

לפיד, כאמור, לא היה היחיד שאיבד את סבלנותו. "התירוצים שלו מצוצים מהאצבע", טען עידן שפאק, המתגורר מזה שמונה שנים באירופה, ואילו גלית עמיאל, המתגוררת בספרד, טוענת שלפיד לא יכול הלתחבא מאחורי הסבתא שלו: "הוא צריך ללמוד כלכלה ולקחת אחריות על התושבים".

בשיחה שקיימה מערכת "חי בלילה" עם היורדים הזועמים, הסבירו אלה את הסיבות שבגללן נאלצו לעזוב: "כשאני מגיע לארץ ורואה את המחירים בסופר ובמסעדות", אני מצטמרר, אומר עידן שפאק וכולם מסכימים: "אם לא היינו עוזבים - היינו מתרסקים כלכלית". "זה שרע בישראל זה אחריותו. אין יום שאני לא חושבת לחזור", מסכמת עמיאל. 

חי בלילה, ראשון עד שלישי, 23:00

בואו לעקוב אחרינו בפייסבוק