בימים האחרונים מגיעות פניות אל מערכת חי בלילה עם עדויות על עשרות מקרים בהם ישראלים חוזרים ממדריד לארץ, והחפצים ששלחו אל בטן המטוס, נעלמו או ניזוקו במהלך הטיסה. לא מדובר בגנבת המזוודה עצמה, אלא שאחרי שמפקידים אותה בשדה תעופה, מישהו לוקח ממנה דברים ומחזיר את המזוודה אל המסוע.

"ראיתי שהמזוודה שלי מעט פתוחה", סיפרה מורן בוגנה, "כשפתחתי אותה היא הייתה מבולגנת לגמרי, כל הדברים שלי היו מפוזרים. רק כשהגעתי הביתה הבנתי שכמה מהתמרוקים שלי נעלמו. אין ספק שזה פשוט עוגמת נפש".

נוי כהן נחתה כבר לפני ארבעה ימים, והמזוודה שלה הגיעה רק היום (שלישי). "הפכו לי את המזוודה, אני בהלם", סיפרה למערכת חי בלילה. אבל היא לא היחידה, גם המזוודה של לבנת פולק הגיעה אחרי שלושה ימים, וגם שם היו חסרים פריטים.

עוקץ המזוודות ממדריד  (צילום: מתוך חי בלילה, קשת12)
ישראלים מתלוננים – 'החפצים שלנו נעלמו' | צילום: מתוך חי בלילה, קשת12


מדובר בנזקים בשווי אלפי שקלים, על מוצרי חשמל או קניות שנערכו במסגרת הטיול בכסף רב. לפי הבדיקות הראשוניות, הגנבים מאתרים רק טיסות שחוזרות לישראל, אחת ההנחות היא כי המזוודות של הישראלים הן פשוט טרף קל. לרוב אנחנו לא נועלים או עוטפים אותן בניילון, על פי הנהלים בחברת אל על שאוסרים לעשות זאת.

נבדק החשד כי מדובר בעובדי שדה התעופה. מרבית המתלוננים חזרו בטיסות של אל על, והבעיה הועברה לטיפולם בשיתוף עם הרשויות, למיגור התופעה, כך נמסר לאחד מהלקוחות המתלוננים. חשוב לציין שזה קרה גם בטיסות לואו קוסט וטיסות אחרות שיצאו מהעיר.


תגובת אל על
"הכבודה מטופלת בנוסף לבידוק הביטחוני גם על ידי שדות התעופה בעולם. בתחנת מדריד ישנה נוכחות של שוטר מקומי בחדר בידוק הכבודה. כמו כל חברות התעופה בעולם, גם אנו ממליצים לארוז פרטים יקרי ערך בתיקי היד".