מסיבות הסקס שהיו נחלתם של ישראלים מעטים יחסית, והתקיימו בדירות סודיות ברחבי הארץ, הפכו בתקופה האחרונה לתופעה של ממש. מניתוח מיוחד של חברת Vigo עולה כי בחודש האחרון חל זינוק של 25% בהתעניינות במסיבות למבוגרים בלבד, נתון שאפשר להסביר בעיקר בזכות הסמארטפונים ששינו את כללי המשחק. מדי שבוע עשרות אלפי ישראלים מתאמים בפייסבוק, שולחים תמונות וסרטונים בווטסאפ, מאתרים משתתפים שנמצאים בקרבת מקום ונפגשים במציאות. תחקיר מיוחד של "חי בלילה" סיפק הצצה מיוחדת לזירת חילופי הזוגות, אחרי שנים רבות של מסתורין.

"יש עשרות אלפים אנשים בארץ שהם בעניין של חילופי זוגות", חשף אחד ממנהלי המסיבות, "מגילאי 22 ועד 63". בוילה מפוארת במרכז הארץ נפגשו באחד מערבי שישי מאות גברים ונשים, רובם זוגות נשואים, כשבקומה העליונה עומדים לרשותם חדרים לרגע שאחרי שיחת הנימוסים הראשונית. מרבית המארגנים מספרים שבמשך עשרות שנים מתקיימות מסיבות שכאלה ברחבי הארץ, אך כמו בהרבה תחומים אחרים, הסלולרי הפך גם את סצנת מסיבות הסקס להרבה יותר נגישה.

>> כל הכתבות והתחקירים של "חי בלילה"

נראה כי בשנים האחרונות זוגות רבים יותר אוזרים אומץ ומחליטים לגוון קצת את חיי הנישואים, ונשאלת השאלה מה השתנה. לדעתה של ד"ר דיאנה לוצאטו, עידן הרשתות החברתיות הוא שהוביל לשינוי ולפתיחות סביב נושא שבעבר נחשב לטאבו: "כעת יש לאנשים הזדמנות לקבל לגיטימציה לשאיפות שבעבר היו צריכים להסתיר אותם כי חשבו שהם מוזרים וסוטים".

כיום מרבית מארגני מסיבות הסקס מתאמים את המועד, הזמן והמשתתפים אונליין. הסקסולוג ד"ר דניאל גריי מעריך כי קהילת המשתתפים מונה כ-70 אלף אנשים, כאשר כל ההתנהלות נעשית על גבי רשת האינטרנט ותופסת תאוצה: "אנחנו מדינה קטנה אבל כשישראלים מגלים משהו, הם עושים את זה בצורה קיצונית ועד הסוף". עדות לכך אפשר לראות בעלייה החדשה בהיקף החיפושים אחר מסיבות של חילופי זוגות בגוגל, ביניהם גם אחר מסיבות המתקיימות בקהילה החרדית. 

"אתה יכול לנסוע לאילת ולחפש שם זוג שנמצא אונליין"

אז איך זה בעצם עובד? האמת די פשוט. נרשמים לאחד מהאתרים הרבים שמציעים מסיבות סקס, םותחים כרטיס ומתחילים להתכתב עם זוגות אחרים. לאתרים המתקדמים יותר יש גם גרסת מובייל המאפשרת איתור משתתפים פוטנציאלים על ידי שימוש ב-GPS, בדומה לאפליקציות היכרויות שמראות מי נמצא בסביבה.

אחרים מגייסים משתתפים דרך הפייסבוק, שם כבר מסתתרים תחת שמות בדויים. לאחר התכתבות קצרה, והמעבר המתבקש לוואטסאפ, מגיע השאלון שלאחריו מחליטים מי רשאי להכנס למסיבה האקסלוסיבית. "אני קודם כל בודקת לפי גילאים ולפי איך שזה נשמע בטלפון", הסבירה אחת מהמראיינות, "כשמגיעים בודקים אם נוצרת כימיה, בסופו של דבר כולם יודעים לאן הם הגיעו". 

המהפכה שהחלה עם כניסתם של אתרים לבוגדים, כדוגמת האתר אשלי מדיסון, התרחבה וכוללת עכשיו גם אתרים ואפליקציות למשתתפים רבים. הטרנד הפך לעולמי ורק לאחרונה הושקה האפליקציה "טרינדר" שנועדה לחבר לזוג את השותף השלישי. "הרשת חיברה אנשים מכל רחבי הארץ", מסביר הסקסולוג ד"ר דניאל גריי, "זה הפך להיות עולם של חבר'ה וכל אחד מארגן דירה משלו".

"צריך להגיע למסיבות האלה דווקא כשהזוגיות בשיא"

זאת אמנם לא נחשבת לבגידה, ושני בני הזוג מגיעים ביחד למסיבות הסקס ולאחר החלטה משותפת, אך עולה השאלה המתבקשת - מה זה עושה לזוגיות? "נראה לי שזוגות תמיד חיפשו לגוון אבל החברה לא כל כך איפשרה", מסבירה ד"ר דיאנה לוצאטו, "היום זוגות יכולים לדבר ביניהם על זה, ולהחליט לעשות ביחד דברים שבעבר היו מותרים רק לגברים".

עוז, אחד מהמשתתפים המוכרים בסצנה סיפר ל"חי בלילה" על הפעם הראשונה שהצטרף למסיבת חילופי זוגות: "התגרשתי לפני כשנתיים, והכרתי אישה שבמסגרת הבילויים שלנו התגלגלנו למסיבה שכזו. בהתחלה נכנסים וזה די שוק, אבל מהר מאוד מתרגלים כמו כל מים עמוקים שקופצים אליהם".

מי שהחליטה לקפוץ למים העמוקים היא אמא לארבעה ילדים, שלאחר 20 שנות נישואים קיבלה הצעה מבעלה לנסות חילופי זוגות. "מה עדיף? שהוא ילך ויבגוד בי עם מישהי מהמשרד?", היא הסבירה את ההחלטה להיענות להצעה הלא שגרתית, "בסופו של דבר אנחנו הולכים ביחד וחוזרים הביתה ביחד". 

>> פרקים מלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

"חי בלילה" - רביעי, חמישי ושבת ב-23:25