במשדר מיוחד ששודר אמש (שלישי) מבית החולים איכילוב, נדב בורנשטיין ומערכת חי בלילה יצאו לבדוק את מצב מערכת הבריאות בישראל. כמעט שנה שהמדינה ללא ממשלה מתפקדת, וזה בא לידי ביטוי בעיקר בבתי החולים שהולכים וקורסים מעומס המטופלים ומהמחסור בכוח אדם. חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר מפלגת גשר, הדגישה בפאנל שערך בורנשטיין בבית החולים איכילוב, כי "כל תמונת מצב שתובא מהמרכז, קשה פי שניים בפריפריה". בנוסף, חברת הכנסת יעל גרמן, ממפלגת כחול לבן, טענה כי לדעתה אין מספיק מודעות: "מערכת הבריאות צריכה להיות בעדיפות עליונה ממש כמו מערכת הביטחון".

לי עייש, כתבת חי בלילה, בילתה 12 שעות במיון בבית החולים בילינסון, ותיעדה את שעות ההמתנה הארוכות של המטופלים ואת התסכול ההולך וגובר. שלוש שעות שיוסי חיכה עם אשתו במיון, עד שנמאס לו להמתין והוא דרש שרופא יבוא לבדוק אותה. בתגובה לדרישה הזמינו לו בבית החולים מאבטחים. "אשתו מתפתלת על כיסא, זה נשמע לך הגיוני?", סיפרה אורלי, שהייתה עדה לסיטואציה. "היא עם כאבים כבר שעתיים פה, אף אחד לא בא והתייחס אליה. אז הוא הרים טיפה את הקול, לגיטימי. הביאו לו ארבעה בריונים על זה שהוא ביקש שיבואו לראות מה עם אשתו". אורלי בעצמה סובלת מאבנים בכליות והמתינה יותר מארבע שעות במיון.

ד"ר אבשלום (אבשי) לייבוביץ', מנהל פנימית ד' בבית החולים שיבא תל השומר, סיפר לחי בלילה: "אנחנו בתפוסה יותר ממלאה, עובדים בעומס כל השנה, אבל בחורף יש לרוב עלייה". עוד הוא סיפר כי במקום להתעסק ברפואה, הרופאים מתעסקים בהרבה דברים טכניים: "אני בתור מנהל מחלקה, בא ביום שישי בבוקר לקחת בדיקות דם לחולים, כי אין לי טכנאי דמים".

אביגיל קולד, אחות בבית החולים אסותא באשדוד, הודתה: "לראות חולה זאת פריבילגיה גדולה. אחות צריכה לעשות הכל, ואם אישה אחת מדממת והשנייה מתעלפת, ואני לבד במיון, אני צריכה להפעיל שיקול דעת מה לעשות קודם. זה הזוי". 

מבית החולים בילינסון נמסר בתגובה: "באופן טבעי יש שעות וימים עמוסים יותר ויש פחות. בהתייחס לאירוע שבו צעק בן זוגה של מטופלת על הרופאים, בית החולים מגלה אפס סובלנות לאלימות מכל סוג שהוא, בין אם מילולית ובין אם פיזית".