32 שאלות הועברו לראש הממשלה בנימין נתניהו, בטרם פורסם תחקיר "עובדה" אודות המתרחש מאחורי דלתות הזכוכית של לשכתו, אך התגובה שהגיעה כללה בעיקר האשמות כלפי אילנה דיין באופן אישי. בצעד עיתונאי שהוגדר כאמיץ, בחרה דיין להישיר מבט למצלמה ולהקריא את תגובת נתניהו במלואה. בעוד מהצד הימני של המפה שמרו על שתיקה וטרם יצאו להגנתו של רה"מ, עיתונאים רבים ופולטיקאים שיבחו את דיין ברשתות החברתיות. "זה רגע שאנחנו לא מורגלים בו", הסבירה העיתונאית דפנה ליאל, "בדרך כלל כשמגיעה תגובה שכוללת הכפשות כלפי העיתונאי אז פשוט מצנזרים כי זה לא רלוונטי לעניין".

תגובת רה"מ לתחקיר עובדה (צילום: מתוך עובדה, שידורי קשת)
"מעשה אמיץ ומופת עיתונאי" | צילום: מתוך עובדה, שידורי קשת

לדיין יש תומכים גם במערכת הפוליטית, שמיהרו למתוח ביקורת על הדרך בה בחר נתניהו להגיב לתחקיר. לצד תגובתה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ' כי מדובר ברגע מכונן בתולדות העיתונות, הח"כ עופר שלח אף הגדיר את תגובתו של נתניהו ככזאת הבאה מתחום בריאות הנפש. "מדובר בהסתה לכל דבר", הגדיר המחנה הציוני את המתקפה על דיין והזהירו כי זהו צעד שעלול להוביל לפגיעה ממשית בעיתונאית. 

מפגן של תמיכה עיתונאית אפשר היה למצוא גם ברשת הטוויטר, כשביניהם העיתונאי הוותיק דן מרגלית שטען כי ראש הממשלה צריך להתבייש, וכתב חדשות 10 רועי שרון שצייץ: "אילנה דיין עשתה לראש הממשלה בית ספר שעוד יילמד בחוגים לתקשורת".

"חי בלילה" - ראשון עד שלישי ב-23:15