אם יצא לכם להיתקל בדף הפייסבוק "ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם" אתם לא לבד. מעל 100 אלף אנשים כבר עשו לייק לאחד העמודים הכי חמודים ברשת בו תוכלו למצוא משפטים קצרים שילדים אומרים: "הרעיון הוא להעביר את תפיסת העולם המיוחדת שרק לילדים יש, איך שהם רואים את העולם - זה לא בהכרח משהו שמבוגר יכול להגיע אליו", אומר אסף כץ, מייסד העמוד. מסתבר שלילדים יש מגוון רחב של משפטים, חלקם מצחיקים וחלקם רציניים יותר שמעסיקים אפילו אותנו כמבוגרים, כמו למשל השאלה של עידו בן ה-5: "אמא, אחרי הגן ובית הספר והצבא והעבודה - יש חופש?". 

עוד בתכניות קשת:

ואיך תוסיפו את המשפטים של הילדים שלכם?

ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם - סבא וסבתא
כץ, קופירייטר במקצועו, התחיל להעלות את המשפטים של בנותיו כתחביב, ובהמשך הוא פתח עם אשתו עמוד רשמי שהלך ותפס תאוצה: "חשבנו שאולי זה יעניין אחרים אבל מהר מאוד זה התרחב", הוא מספר, ומסביר שמכאן הגיע הרעיון לאסוף את הדוגמאות הרבות שעלו בעמוד ולאגד אותן לספר - עם תוספת קטנה: "הדובדבן שבקצפת זה דווקא הדפים הריקים שנשאיר בו, מה שיאפשר להורים להוסיף את המשפטים שהילדים שלהם אומרים". 

נראה שלא מעט אנשים היו רוצים לראות את הספר יוצא לאור: זמן קצר אחרי פתיחת האתר לתרומות אסף ואשתו הצליחו לגייס כ-50% מהסכום הדרוש להם: "המספר ממשיך לעלות, אנחנו די בהלם אבל מאוד אופטימים", הוא אומר. ואם שאלתם את עצמכם איזה משפט היה הראשון להיכנס לפנתאון הציטוטים, היה זה משפט שאמרה ביתו שני: "רוני, אל תפחדי, זה אריה צעצוע הוא טורף רק צעצועים".

>> רוצים לראות את הספר יוצא לאור? היכנסו ותרמו את חלקכם!

"חי בלילה", רביעי- חמישי ושבת, 23:00