כל מי שפעיל הרשתות החברתיות יסכים איתנו שנראה כי מפלגת "כולנו", עלתה על הגל. אבל מעבר לעלייה המשמעותית בסקרים, ולסרטונים שמצליחים לכבוש את הרשת, הגיע הזמו לשמוע מה באמת יש למשה כחלון להגיד לציבור הבוחרים. שלושה שבועות לפני היום הגורלי, ורגע לפני שהוא נכנס לישורת האחרונה של מסע הבחירות הנוכחי, הצלחנו להוציא ממשה כחלון ראיון בלעדי בשידור חי: 

יכול להיות שירדתם נמוך מדי במתקפה על לפיד?

"תראה זה תהליך שככל שמתקרב מועד הבחירות אנחנו מנסים להופיע יותר, מנסים לשדר יותר והאמצעי של הרשת זה האמעצי היחידי שהעלויות שלו הם יחסית נמוכות".

כן אבל למה המתקפה על לפיד?

"זה חלילה לא נגד לפיד, אנחנו מציינים עובדות לא משמיצים".

להגיד על הוילה שלו בתל אביב, לציין שהוא עשה הון גדול וכדומה זאת לא מתקפה אישית?

"זה אולי חריף אבל אנחנו מציינים עובדות, שום דבר לא אישי, שום דבר לא עוקצני. כולנו כפוליטיקאים הגשנו הצהרת הון, אף אחד מהציבור לא צריך אותי כדי לדעת מה יש לראש מפלגה".

בסוף אולי תהיו יחד בקואליציה, אתה לא חושב שאתה מגזים?

"לא אין פה הגזמה, אני ממש לא רואה בזה הגזמה ואני אשמח לשבת עם יאיר לפיד, אני חושב שהוא אדם ראוי ואדם שיש לו הרבה רצון אין לי שום בעיה לשבת איתו. זה קמפיין, גם אני חוטף, גם אחרים חוטפים ומה שהכי יפה בכל הסיפור הזה זה שב-17.3 זה ייגמר וכולנו נתחיל חיים חדשים.

בחיים החדשים יש אולי ישיבה בממשלת נתניהו אם הוא ינצח?

"אנחנו לא חוסכים מאף אחד, אין לנו העדפות. מי שהיה בממשלה אנחנו באים אליו בטענות באמצעות סרטונים קצרים או קצת הומור".

כתבת בפייסבוק שלך שלא יהיו מגעים עם נתניהו או הרצוג עד שהם לא ייאמצו את התכנית הכלכלית שלך, בהנחה שזה לא קורה למי אתה מרגיש קרוב יותר כרגע, בנקודת הזמן הזאת?

"אני יכול לגיד לך שאם אף אחד מהם לא ייאמץ את זה אני לא אשב בממשלה. אני לא חזרתי למערכת הפוליטית והקמתי את מפלגת "כולנו", רק כדי לשבת בממשלה לשם הישיבה בממשלה".

אז זה "ריד מיי ליפס", אם אף אחד לא ייקבל את זה אתה לא תשב בממשלה?

"חד משמעית! אתה והצופים יודעים שלפני שלושה שבועות הציעו לי להיות שר אוצר ולהיות ברשימת הליכוד ולקבל את כל מה שאני רק רוצה - וסרבתי. אני רוצה להגיע לממשלה כשותף, לא כשכיר. אני הייתי שכיר וזה בעייתי כי שכיר אפשר לפטר, שותף לא".

 >> עקבו אחרי "חי בלילה" בפייסבוק

במישור האישי, בניגוד לשאר המועמדים אצלך לא רואים את האשה והילדים בקמפיין, יש סיבה?

"לא אין סיבה. ילדיי ואשתי פעילים במטה, אבל הם שמו גבול בכך שהם לא רוצים להיחשף, הם לא עומדים לבחירה, היות והם רואים עצמם כמי שרוצים ב-18.3 לחזור לחיים הפרטיים שלהם, הם החליטו לא להיחשף ואני מכבד את זה".

מי שכן ראינו בסרטון זאת אמא שלך:

"כן זה היה ביום האם, זה קמפיין חשוב, אני חושב שכל אחד צריך להעריך את אמא שלו. אמא שלי תמיד אמרה לנו לקחת אחריות על החיים שלנו, ליזום ולרוץ בלי להתבכיין, ואכן שבעת ילדיה הגיעו להישגים מדהימים בכל התחומים".

ולנושא בוער, אתה בעד או נגד ברית הזוגיות?

"אני אמרתי באופן ברור, למרות שאני אדם מסורתי, אני חושב שכל אדם צריך לחיות את חייו והמדינה לא צריכה להתערב בזה. אם מישהו או מישהי בוחרים לחיות כזוג גברים או כזוג נשים, אני חושב שהמדינה צריכה לכבד את זה".

אז אתה מצהיר שאם תהיה הצבעה אתה תצביע בעד?

"אנחנו נצטרך לבדוק את זה, אבל אני יכול להגיד שהגישה שלי היא חיובית".

  "חי בלילה" - ימים ראשון-שלישי ב-23:00