אל האודישנים של "מאסטר שף" מגיעים מתמודדים המבשלים כל מיני סוגים של מטבחים ומאכלים. בפרק ששודר אמש (א') הגיע המתמודד נריה כהן, בחור דתי מאשדוד. בפתיחת האודישן השופט והשף יונתן רושפלד בחר להתייחס לרקע המסורתי ממנו נריה הגיע ואמר: "זה שאתה חובש כיפה הרי מונע ממך לאכול במסעדות טובות", אמר רושפלד ומיד זכה לקריאות ביניים מצד השופטים בפאנל. "אני מבין שבאת לפה כדי להשתפר, איך אתה חושב שתשתפר כשהרקע התאולוגי שלך הוא בעיה באוכל בעולם?", הוא הוסיף.

מאז שפורסם הקטע מתוך התכנית, החלו להיאסף תגובות מצד מסעדנים המתנגדים לאמירה. "אוכל זה משהו מאוד מאוד רוחני, זה משהו שאנחנו מביאים מהבית", אמרה חיה קלור, שפית ובעלת מסעדת "באגסי" הכשרה והוסיפה: "יש היום מנעד כל כך רחב של חומרי גלם שאיתם אפשר ליצור מנות מופלאות בטכניקות מאוד גבוהות".

קולגה אחרת של רושפלד, השף ובעל מסעדת "מאפו" הכשרה ניר צוק התייחס גם הוא. "אני לא חושב כמו יונתן רושפלד. אני לא מכיר לוקוס לא כשר, אני לא מכיר עגבניה לא כשרה", הוא אמר ל"חי בלילה", "אין שום בעיה לעשות אוכל כשר מדהים בדיוק כמו אוכל לא כשר. בסך הכל צריך לוותר על חזיר ופירות ים. ואני גם מזכיר לרושפלד שעד לא מזמן הוא היה שף של מסעדה כשרה שאני אכלתי בה והיה מעולה".

בעקבות הקטע שפורסם לפני שידור התכנית, נערכו סקרי גולשים באתרים השונים, ביניהם סקר שפורסם כאן ב-mako. מתוך המשיבים בסקר כ- 76% ציינו כי הם מתנגדים לדעתו של רושפלד. בסקר אחר שפורסם באתר כיכר השבת הפונה ברובו למגזר החרדי, 40 % ציינו כי אוכל כשר הוא אף יותר טעים מכזה שאינו ואילו 47% ציינו כי אינם יודעים לקבוע מאחר ומעולם לא טעמו אוכל לא כשר.

מסעדנים מגיבים ליונתן רושפלד (צילום: מתוך חי בלילה, שידורי קשת)
הסקר באתר mako | צילום: מתוך חי בלילה, שידורי קשת


התכנית "מאסטר שף" משודרת בקשת מדי ראשון ושלישי ב-21:00.

"חי בלילה" - ראשון עד שלישי ב-23:15