מה מביא אישה נורמטיבית להתפשט לפי פקודה מול גבר שאותו היא לא מכירה? המכנה המשותף לאלפי נשים בישראל שעושות זאת הוא מצוקה כלכלית. תחקירנית "חי בלילה" התחברה לאתר "מיי קם", אחד משני האתרים הגדולים בארץ לוידאו צ'אט, ושוחחה עם אחת מהן. "סיפרתי לחברים הקרובים שלקחתי עוד עבודה בטלמרקטינג מהבית, כדי שתהיה לי הצדקה איך פתאום אני לא במצוקה כלכלית יותר", מספרת יעל. "אף אחד לא יודע על זה".

שבעה שקלים לדקה - זה בערך מה שמשלם הלקוח, אבל הבנות שבעצם עושות את כל העבודה מקבלות הרבה פחות, כמעט מחצית הסכום. מירי, מנהלת נשים באתר "אגס", משני האתרים המובילים בארץ, מסבירה איך אפשר לעשות מזה כסף: "הממוצע זה ארבעה שקלים לדקה. עכשיו כמובן שזה תלוי בכמה זמן שאת נמצאת באתר, ובאיך שאת נראית. יש טיפ, יש תוספות מציצים שיכולים להיות בו זמנית, שרק יכולים לראות, לא לשמוע ולא לכתוב. ואת מקבלת על כל אחד פי כמה שנמצאים". את הסכומים הללו קשה לחבר לכדי מקור הכנסה, במקרה הטוב השלמת הכנסה. סיגל, בת 30 מאזור המרכז, שעובדת בתחום כבר מספר שנים, מספרת כמה אפשר להרוויח בחודש. "הכי הרבה שהגעתי היה 5000 ומשהו, וממש עבדתי", מספרת סיגל. "זה לא כמו שהם מפרסמים".

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

העומדים מאחורי מערכת הגבייה הזאת הם אנשי עסקים לכל דבר, אנשי משפחה אם תרצו. תחקירנית "חי בלילה" הגיעה ל"ריאיון עבודה" מול אחד ממנהלי האתרים וקיבלה ממנו קצת מידע על המספרים והאופי של המשרה. "הממוצע שמרוויחים פה הוא 80 שקלים לשעה", מספר מנהל האתר. "הממוצע הזה כולל נשים בנות 50, כולל בחורות של 120 קילו, והן מורידות את הממוצע של כולן. בחורות חזקות עושות פה בין 100 ל-150 שקלים לשעה". מתחת לחזות הלגיטימית של אותם אנשי עסקים, קיימת הבנה מלאה על מה משלמים הגולשים, ומה ידרשו הנשים לעשות תמורת הכסף. "הוא יכול לבקש ממך לראות אותך מתקלחת, כל מיני אביזרים, לבקש לראות אותך משתינה, יש אלף דברים", מספר מנהל האתר. "שם המשחק הוא לגרום לבן אדם להתאהב, להתמכר, לאבד תחושה עצמית".

תגובת עו"ד גיא אופיר, מייצג את אתר "MYCAM":

אתר MyCam.co.il הינו אתר וידאו צ'אט למבוגרים הפועל לפי חוק. אצלנו העובדים משתמשים במסיכה כדי לשמור על פרטיותם, ו"כדי שהשכנים לא ידעו". כל עובד עושה מה שמצפונו מאפשר לו ולא יותר. איננו כופים או מעודדים מהעובדים לבצע אקטים מול המצלמה שאינם נוחים איתם. חל איסור מוחלט על מפגשים בין העובדים לבין הלקוחות, ובוודאי שיש לנו אפס סובלנות כלפי זנות. מי שנפגש עם לקוח מפוטר. MYCAM משלם לעובדים שכר כנגד תלוש משכורת, לרבות פנסיה, חופשה, מחלה, פיצויי פיטורים. העובדים והעובדות שלנו מרוצים מהעבודה ומפגינים נאמנות. אתר MYCAM גובה 6 שקלים + מע"מ לדקה (7 שקלים סך הכל). העובד מקבל לדקה 3 שקלים כשכר ולעיתים גם בונוסים, ובתוספת הפנסיה וזכויות סוציאליות עלות העסקת העובד מגיעה ל-3.9 שקלים לדקה. אנו נותרים עם 2.1 שקלים בלבד ולעיתים פחות, שמממנים עלות הפלטפורמה, 6 אחוזים סליקת כרטיסי אשראי, 2 אחוזים הכחשות עסקה, שיווק, הנהלת חשבונות ורווח עבור עבודתנו. איננו עוסקים או מעודדים זנות, והשוואתנו לזנות או מועדוני חשפנות אינה ראויה. צריכים להבין, "רעב מיני" הוא צורך אנושי ומי שמתעלם ממנו צבוע ואינו אמיתי. "האדם נולד חופשי" (ז'אק רוסו), ואין סיבה מדוע טהרנים יקבעו לו איזו עבודה חוקית יעבוד בה ואיזו לא.

תגובת אתר "אגס":

אתר אגס הינו אתר שפועל במסגרת חוקית לחלוטין אין בו כפייה או ניצול מכל סוג שהוא. גם העובדות וגם הלקוחות הם מבוגרים הפועלים מבחירתם החופשית. לעובדות באתר אנחנו משלמים את מירב התקבול מהלקוח וכמובן שלאתר יש הוצאות רבות נוספות כמו לכל עסק. כך שסכומי הרווח של האתר כפי שציינתם שגויים לחלוטין (לצערנו). איננו מבינים את הרצון להציג אותנו באור שלילי בכל מחיר.

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12