בשבוע שעבר, יו"ר רעם, מנסור עבאס, הודיע כי הוא נותן צ'אנס נוסף לקואליציה ואיים שוב לחשוף את ההקלטות מהמשא ומתן עם ראש האופוזיציה ויושב ראש מפלגת הליכוד - בנימין נתניהו. כבר תקופה, שעבאס אומר כי יחשוף הקלטות אלו, ולכן נשאלת השאלה מה יש באותן הקלטות מדוברות. בעקבות כך, התרחש דיון באולפן "חי בלילה", במהלכו משה דץ הקריא ציוץ בן שנתיים של ח"כ מסיעת הליכוד, גלית דיסטל-אטבריאן.

"לא מחרימים את הערבים. ערבים זאת לא מילה גסה. מנסור עבאס הוא קול חדש שמעורר תקווה עצומה. הוא מניח את סוגיית הפלסטינים בעזה בצד ודואג בראש ובראשונה לאזרחי ישראל הערבים", הקריא דץ את הפוסט המדובר תוך כדי שאמר כי הציוץ פורסם באישור נתניהו, וכי היא לא כתבה אותו על דעת עצמה. "הוא לא מעודד פילוג, לא מחרים את 'המפלגות הציוניות' - הוא מושיט יד לנתניהו. טוב מואד שנתניהו הושיט יחד חזרה. כן ירבו שיתופי פעולה כאלו". לאחר שהקריא את הציוץ המדובר, דץ אמר כי העם יודע שנעשה משא ומתן. "אם לא סמטוריץ' הייתה עכשיו ממשלה של נתניהו עם מנסור עבאס", אמר דץ והוסיף: "שלא יברברו וימרחו אתכם זאת פוליטיקה".

היום (רביעי), דיסטל-אטבריאן, הגיבה לדבריו של דץ בפוסט נוקב בפייסבוק, בו הביעה ביקורת על השוואתה לשופר ויצאה נגד דבריו בתוכנית. פוסט עליו, דץ יגיב הערב בשידור חי (אחרי משדר צביקה פיק, קשת 12). "כבר למעלה משבוע אני מתה לכתוב את הסטטוס הזה ואין לי זמן", פתחה את דבריה ח"כ והוסיפה: "אבל אתמול בלילה לא וויתרתי לעצמי והחלטתי לכתוב אותו - לא כי אתה חשוב, אתה לא. אלא כי אתה דוגמה מייצגת לנושא הכי מהותי שמבעיר את האדמה החברתית בישראל.

שלחו לי את הקטע הקצר בו דיברת עלי בתוכנית 'חי בלילה' ותקשיב אני נותנת לך את הנחת חוסר המודעות העצמית, זאת בחירה שלמדתי לעשות מול השבט שאתה שייך אליו, כי אם לא אייחס לך חוסר מודעות אאלץ לייחס לך רוע וגזענות ושנאה שרק אלוהים יודע מאיפה היא באה, לא כלפי אישית אלא כלפי את הסטריאוטיפ שאתה שבוי בו.

בוא נגרש תחילה את הזבובונים הטורדניים שפיזרת מעל ראשי ברמה העובדתית ואז נגיע לעיקר:
טענת על סמך סטטוס שכתבתי שתמכתי בכניסה של רע"מ לממשלה ובגלל שאני חברת ליכוד אין סיכוי שתמכתי בזה על דעת עצמי ושבעצם הייתי השליחה של נתניהו. נשמע הגיוני, האמת. אלא שכל הנחות המוצא שלך הן שקר: לא הייתי חברת כנסת כשכתבתי את הסטטוס הזה, לא הייתי פוליטיקאית בכלל, הייתי בן אדם פרטי שיושב בבית וכותב סטטוסים על דעת עצמו, הפגישה האחת והיחידה שהייתה לי עם נתניהו התרחשה משהו כמו ארבע שנים לפני כתיבת הסטטוס המדובר ולצערי הרב למרות שתמכתי בנתניהו בכל מאודי מהמטבח בבית שלי – כפוי הטובה הזה התקשר אלי רק פעמיים במהלך העשור ההוא וגם זה לא כדי לתת לי דף מסרים אלא סתם לומר תודה על התמיכה, דקה, דקה וחצי כל שיחה. סה טו.

אגב, הנה אנקדוטה מעניינת – מי שכן טרח לכתוב לי, לדבר איתי, להזמין אותי ללשכתו, לביתו ברעננה ולבקש ממני סיוע ותמיכה ברשת היה דווקא בנט, אבל נניח לזה כעת. לשקר הבא – כשכבר הפכתי לחברת כנסת של הליכוד, כשכבר באמת שוחחתי עם נתניהו כל יום, דווקא אז עליתי לשידור כמה ימים לפני הבחירות ויומיים אחרי הבחירות ואמרתי לאילנה דיין , ישי שנרב, נועם פתחי ויותם זמרי – לא מוחלט לחבירה עם עבאס, גם אם זה אומר שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה, גם אם זה אומר שהליכוד יאבד את השלטון, גם אם זה אומר אופוזיציה.

 

כלומר לפי הלוגיקה שאתה עצמך הצבת – זה מעיד על כך שנתניהו בעצם לא רצה לשבת עם עבאס, לא? הרי אתה זה שטענת שאין סיכוי בעולם שאני אומר משהו כחברת כנסת בלי ההדרכה של נתניהו. אגב, הראיונות נמצאים בארכיונים של גלי צה"ל וגלי ישראל, אתה מוזמן להקשיב להם, להקשיב להם טוב, אולי אז תבין את רמת התסכול שהוא מנת חלקי היומית – איך האמת הופכת לשקר בעידן הפוסט מודרני בו אנשים לא בקיאים במיוחד, לא מעמיקים במיוחד, כאלה שנידונו לרעות לנצח בשדות הבינוניזם של הכבשה שושנה חורצים את גורלי כפוליטיקאית ועוד בנחרצות נשגבת ועם כלכך הרבה טקס בלתי נחוץ (ולכן קומי מאוד) בישבן. למה קומי? כי גיא זוהר לעס והקיא את הפייק הזה של התמיכה שלי בחבירה עם עבאס זמן ממש קצר לפני שאתה ליקקת אותו מהרצפה ואז הוצאת את הלשון מול הצופים של 'חי בלילה' כדי להראות שבלעת הכל כמו ילד גאה מול אמא נוזפת.

זה לא סתם להתפרץ לדלת פתוחה, משה ידידי. זה להתפרץ לדלת שלא קיימת במסיבה שכולם כבר עזבו מזמן. אמרנו קומי? אמרנו. אבל הנה מה שחשוב לי באמת – לא אתה, לא אני, לא הפייק הזה שאני מפריכה פעמיים בשבוע ומשום מה קם לתחייה פעם אחר פעם על ידי מובילי "הדעה" שמתחזקים בכח את הבועה נטולת הסרקולציה או הקשר למציאות שהשבט שלך חי בה. אתם נהנים מהזונדה הזאת של פחמימות ריקות? תפאדלו, אני לא אחראית לדיאטת המטרקיס והשקרים שאתם צורכים דרך קבע, אבל היה דבר אחד שהקפיץ אותי ברמת זעם שאני לא זוכרת כמותה, ואלמלא הדבר הזה, האמן לי, לא הייתי טורחת לכתוב לך מילה".

במהלך השידור הערב, דץ הגיב לדבריה של חברת הכנסת. "מה שעצוב לי שהיא מנסה למנף את מה שאמרתי ולקושש על גבי לייקים ולהפוך אותי למי שאני לא", פתח דץ את דבריו ושיתף בגילוי לב על משפחתו: "נולדתי למשפחה מאוד פשוטה, אמי גדלה במוסדות ואבי במעברה עם שבעה אחים. גרנו בדירת חדר ורק לאחר מכן התקדמנו לדירת שלושה חדרים ביחד עם סבתא. באותה עת גרתי במרפסת".

"בגלל שנולדתי אשכנזי זה אומר שאני לא כמוך? אני התנשאתי על מישהו בחיי? זה מה שהבנת ממה שאמרתי? אז אני גזען? זאת גזענות הפוכה", המשיך דץ והסביר כי הוא קרא פוסט שנכתב על ידה: "הקראתי פוסט שאת בעצמך כתבת, כל מילה בו את כתבת. אני לא חושב שאני פרשן פוליטי, מעולם לא הייתי, ולא הזדהתי ככזה. אני משה דץ, אזרח ואמן בישראל, שמותר לו להביע את דעתו גם אם לא חושב כמוך. אני אוהב ומעריך אותך - אני לא שונא אף אחד".

"עצוב לי שאת משתמשת בי כדי לעודד שנאה וקיטוב, כשבתוכניות האלה אני מנסה לעשות הפוך. אני בעד אחדות, בעד להדגיש שכולנו נולדנו לאותו שבט, שבט שנקרא עם ישראל. את מנסה להפוך אותי, את מי שפילס את חייו בעשר אצבעות. בילדות פחדנו שיעלו את החשמל ולא נוכל לשלם את החשבון. את אומרת לי שאני פריווילג? כי אף פעם לא השתמשתי ב'שבט' ממנט באתי? כי מעולם לא השתמשתי במסכנות הזו? אני עבדתי ועובד בעצמי".

"בסך הכל העלתי פוסט שאת כתבת, אולי פירשתי אותו לא נכון, אולי את צודקת, אבל מעולם לא התייחסתי אלייך בזלזול בגלל שאת אישה, מזרחית וליכודניקית - כולנו ישראלים. תפסיקו עם השיסוע הזה", קינח את דבריו.