בימים אלו מתגייסים מאות צעירים, כחלק מגיוס אוגוסט, לחטיבות הלוחמות של צה"ל. רבים מהם מחכים לרגע הזה זמן רב והם מתרגשים לקראת הרגע בו ישובצו לבסיסים, אלא שהיום מערכת חי בלילה חושפת תלונות על המטבח הצה"לי שעשויות להעיב על השמחה. העדויות שהגיעו למערכת טוענות כי בבסיסים בעוטף עזה קיים מחסור חמור באוכל, דבר שמאלץ את החיילים לקנות אוכל מכספם האישי.

אחד החיילים שמשרת בעוטף עזה העלה לפייסבוק התכתבות עם אחותו, בה שלח תמונה של מגש עם מספר ביצים ומאפים, וציין כי האוכל שעל המגש אמור להספיק ל-14 לוחמים אחרי יום שלם ללא אוכל. "כל יום האוכל ככה, כל הכסף שלי הולך על אוכל", כתב, "נותנים לנו לעמוד 24 שעות על הגדר בחום וזה מה שאנחנו מקבלים. המפקד מנסה לדאוג לנו, אבל המטבח לא משחרר כלום".  

חייל אחר שמשרת באותו בסיס דיבר עם כתב חי בלילה וחיזק את הדברים. "מביאים לך מנות בדיחה, זה לא באמת אוכל", אמר, "אחרי יום של של הפרות סדר קיבלנו אוכל רק בשלוש בלילה. מה קיבלנו? חמגשית מסכנה של אורז ועוף קר. אחרי שיום שלם הזענו ולא אכלנו כלום".

לוחמים בגבול עזה: "מרעיבים אותנו"  (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
מתוך "חי בלילה" | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

עוד עולה מהעדויות כי מציאות זו היא לא נקדותית וקיימת גם בחטיבות וגזרות אחרות. חיילי חטיבת גבעתי המשרתים בהר קרן מספרים כי הם נאלצים להוציא המון הרבה כסף בשק"ם ובשאר החנויות כדי לאכול. "יש שם בעיה רצינית של מזון, וגם כשהם חוזרים מניווטים של שעות על גבי שעות, הם חוזרים למטבח ריק", סיפר אביו של אחד החיילים, "השיא היה שלקחו נקניקייה וחילקו לשני אנשים. אמרתי שאני חייב לדבר עם הסמל שלו והוא אמר לי 'זה המצב, מי שיש לו כסף מזמין אוכל מבחוץ ומי שלא אין מה לתת'. יש המון חיילים שפשוט הולכים לישון רעבים, זה עצוב". 

בדווקא בעיתוי הזה, בחרו בצה"ל להעלות לרשתות החברתיות קמפיין שכולל סדרת סרטונים, בהם הוא דווקא מקפיד להציג שפע ושיפור במטבחים הצבאיים. 

תגובת דובר צה"ל: 
"העיכוב בהגעת האוכל אל הלוחמים הוא אירוע חד פעמי שנגרם בעקבות תקלת תיאום של הכוח המשנע לכוח הלוחם. הנושא תוחקר על ידי המפקדים הרלוונטיים. מדי שבועיים מקיים מפקד בא"ח גבעתי ועדות תזונה עם אנשי היחידה, בהן מעלים הסועדים נקודות לשימור ולשיפור בתחום המזון ובכלל. האירוע המדובר אינו מוכר למפקדים וייבדק"