מערכת הבחירות הנוכחית תיזכר כמנומנמת מאוד. אם בעבר הפנים של הבחירות היו של מנצחים גדולים או מפסידים מאוכזבים הפנים שכולנו נזכור השנה, לפחות לפי הרשת, יהיו פנים חדשות: "רונן המתלונן", כוכב הקמפיין של משרד הפנים. רונן מייצג בצורה די מדויקת את הפרופיל של הבוחר הממוצע, זה שמעדיף לוותר על זכות ההצבעה, להישאר בבית ולהמשיך להתלונן לפחות לחמש השנים הבאות. 

אחוזי ההצבעה בערים הגדולות המחישו את האדישות הישראלית לא רע: נכון לשעות הערב רק 32% יצאו להצביע בירושלים ו22% הגיעו לקלפיות בתל אביב. היו גם כאלה שבחרו להתייחס לבחירות בהומור- אחת מהם, תמר בורשטיין, כתבה בפייסבוק: "הייתי מצביעה בתל אביב אבל לא מצאתי חניה".

מכון "בזילה", המתמחה במחקרים ותובנות מהשיחות ברשת, ערך סקר עבור "חי בלילה" ומצא שהשיח על המתמודדים ברשת היה כמעט תמיד בהקשרים שליליים. ובכל זאת, איך לא, הערים הכי מדוברות היו הערים הגדולות ביותר- תל אביב, חיפה, ראשל"צ וכמובן ירושלים, שיאנית התגובות ברשת, בה שני המועמדים רשמו נתחי שיחה הכי גדולים: ניר ברקת, ראש העיר הנוכחי של הבירה רשם 15 אלף אזכורים לטובתו לעומת 4,000 בלבד למשה ליאון, יריבו. בתל אביב, לעומת זאת, רון חולדאי נשאר מאחור עם 2000 אזכורים לעומת 5,000 לניצן הורוביץ.

בניגוד לאחוזי ההצבעה הנמוכים דווקא הרשתות החברתיות סערו והתמלאו בקמפיינים יצירתיים להפליא: סרטונים, תמונות, ג'ינגלים וסטטוסים, המועמדים הפעם הבינו את חשיבות הזירה האינטרנטית ולא ויתרו עליה: "כל המועמדים נמצאים עמוק באינטרנט ומקציבים חלקים גדולים אם לא את רוב התקציב לקמפיין ברשת", הסביר אדם שוב, מומחה למדיה דיגיטלית.

 "חי בלילה", ראשון עד שלישי, 23:15