כ-200 בני אדם וכ-20 אוהלים הוקמו עד כה בשדרות רוטשילד ונדמה שהיד עוד נטויה. בדומה לסטטוס של דפני ליף שהוציא את האנשים לרחובות בקיץ 2011, גם הפעם הכל התחיל בפייסבוק: "אני בן 40 ואין לי דירה" כתב שי כהן, אב לשניים, והזמין את הציבור לחגוג איתו את יום הולדתו בשדרות רוטשילד. כהן הוא ממייסדי ארגון "כוח לעובדים" ופעיל חברתי מוכר. אך אם לא די בתזמון של המחאה הנוכחית בכדי לחשוד בנימה הפוליטית שלה, נדב פרי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "כהן מארגן המחאה החדשה ברוטשילד הוא חבר מפלגת העבודה", מה שמיד טרף את כל הקלפים מחדש.

גם אשר שכטר מעיתון "TheMarker" כתב בעמוד הפייסבוק שלו: מדוע מחאה שבאופן שיטתי דוכאה על ידי גורמים בפוליטיקה ובתקשורת פתאום מוצאת את עצמה מחובקת? ייתכן, וזה רק ניחוש מושכל, שזה קשור לכך שיש החודש בחירות. ושהמפלגה של ראש העיר מאוד מאוד רוצה לנצח. ושחלק מכלי התקשורת הם לא בדיוק מעריצים גדולים של ראש הממשלה המכהן". 

 >> עקבו אחרי "חי בלילה" בפייסבוק

אין ספק שמדוב במחאה צודקת וראויה, אבל קשה להתעלם משאלת העיתוי. בדומה לעיתונאים שהשמיעו את קולם, גם אנחנו תהינו האם הסיבה שלא פירקו את המאהל בזריזות, כפי שקרה בניסיונות הקודמים, אז הצהיר ראש העיר רון חולדאי: "לא נאפשר אוהלים ברוטשילד", קשורה אף היא לבחירות הקרובות? בניסיון להגיע אל התשובה פנינו אל סגן ראש עיריית תל אביב, אסף זמיר. "נכון לעכשיו אנחנו לא מתכוונים לפנות את האוהלים", הגיב זמיר, והוסיף: "אנחו רואים בשימוש במרחב הציבורי למטרות מחאה פוליטית, מטרה חשובה וראויה. מה עוד שמארגני המחאה תיאמו את כל ההתנהלות שלה אל מול העירייה ולכן אנחנו בשמחה מאפשרים אותה".

  "חי בלילה" - ימים ראשון-שלישי ב-23:00