הם היו חמישה צעירים ישראלים בעיצומו של הטיול הגדול אחרי הצבא במקסיקו, אלא שאז הרכב שבו נסעו סטה והתהפך. שירין זיו, בת 23 מתל אביב, נהרגה במקום. ארבעת החברים שהיו איתה נפצעו - אחת מהם היא ירין קרמונה שמאושפזת עדיין בבית החולים. בשיחה עם נדב בורשטיין היא סיפרה אמש (רביעי) בדמעות על הרגעים הדרמטיים.

"שמעתי את כולם, חוץ מאת שירין", היא שיתפה, "אני הבנתי שהמצב שלה פחות טוב. שאלתי את המקומיים אם חברה שלי בסדר ומה קורה איתה. לא כל כך הצלחתי להבין מהתשובות שלהם, חלק אמרו לי שהיא בסדר. אבל הבנתי שהם אומרים לי את זה סתם כדי שאני אהיה רגועה".

אתם נוסעים ברכב חמישה חברים שמטיילים ביחד, מה קורה שם?
"נרדמתי ברכב. היינו מאוד עייפים, היה יום די מעייף. התעוררתי לרכב הפוך שאני חגורה בתוכו. החגורה לחצה לי על הבטן והחזה ולא יכולתי לנשום. שמעתי צעקות, שמעתי בכי, החברים שלי צעקו אחד על השני. צעקתי שיוציאו אותי כי אני לא מצליחה לנשום. אני יודעת שעוד כמה דקות ככה, זה לא יגמר טוב. במזל הוציאו אותי די מהר, זה הרגיש כמו נצח. כמה מקומיים עצרו בצד ועזרו להוציא אותי. שכבתי וחיכיתי שהאמבולנס יגיע, מתה מכאבים".

מישהו שם ידע להגיד מה גרם לתאונה הזאת?
"אני לא יודעת להגיד, ישנתי באותם רגעים. אין לי מושג מה קרה".

את ושירין תכננתן להמשיך את הטיול.
"היא רצתה ללכת למסיבה יום לפני, אבל כולנו היינו עייפים ולא היה לנו כוח. הבטחתי לה שנלך מחר, לא ידעתי שלא תהיה עוד מסיבה, לא ידעתי. אם הייתי יודעת הייתי יוצאת איתה גם במדינה אחרת. היא התעצבנה והתבאסה, ביקשה שמחר נלך למסיבה ושלא נבטל. אמרתי לה שלא תדאג".