אחרי שבימים האחרונים דובר על בתי עסק שמתכננים להישאר פתוחים בצום תשעה באב, כעת מסעדת "צפרה" של שף אבי קונפורטי היא הראשונה להכריז שתהיה פתוחה ביום הצום, למרות שמדובר בעבירה על החוק שעלולה לגרום לקנס של עשרות אלפי שקלים. "זה לא חדשות מבחינתנו, אנחנו פותחים כל שנה כל החיים. מאז ומעולם תמיד היינו פתוחים, בחיים לא סגרנו", אמר שף קונפורטי בראיון ל"חי בלילה", לאחר שנשאל האם אינו חושש מפגיעה במסעדה שלו כתוצאה מהמהלך.

 >> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

סיעת "החילונים הירוקים" בעיריית תל אביב הפיצה ברשתות החברתיות את קמפיין פתיחת בתי העסק בתשעה באב, ובו קראה לעוד עסקים להצטרף ולתלות את השלט הירוק שנושא את הכיתוב: "פתוחים בתשעה באב לשירות הלקוח". המהלך זכה לתגובות ברשת, וביניהן פוסט הטוויטר של אופיר דיין, בתו של קונסול ישראל בניו יורק דני דיין: "אבי קונפורטי הוא גם השף של 'טופולופומפו', המסעדה האהובה עלי, לשעבר. אם למישהו יש המלצה למסעדה מועדפת חדשה, דברו אלי".

לאור המקרה, גם חילונים רבים קראו לכבד את יום תשעה באב ולשמר את הסטטוס קוו. חיים גורן, יו"ר סיעת הבית היהודי בתל אביב, הביע התנגדות למהלך והחל לחלק שלטי "אני נשאר סגור" לבתי עסק שונים. בראיון ל"חי בלילה" אמר גורן: "יום האבל של תשעה באב, מוגדר בחוק כיום האבל של העם היהודי. 3,000 שנים שבהן העם שלנו עבר אירועים מאוד קשים: פרעות, גירושים, חורבנות, גלויות. זה משהו שקשור למסורת היהודית הבסיסית. אני חושב שעם שלא יודע לכבד את העם שלו ואת המורשת שלו - לא יגיע רחוק, וחבל".

>> צפו בפרקים המלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

>> לוח שידורים ערוץ 12 

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-22:40, קשת, ערוץ 12