חשד למקרה התעללות נוסף בגן ילדים: זה קורה בשכונת הר חומה בירושלים, בצהרון מרשת "ניצנים" המופעלת על ידי העירייה. אחת מהאימהות שילדה נמצא בצהרון המדובר, מרגישה שמשהו לא בסדר. כתוצאה מכך, היא פונה לשאר ההורים, והם יחדיו מחליטים לגשש מה באמת מתרחש בכותלי הצהרון.

את השיחות עם הילדים הם בוחרים לתעד ולהעביר לידי מערכת "חי בלילה", כדי להמחיש מה בדיוק קורה בגן שיש בו סייעת אלימה, מה חווים הילדים ומה סימני האזהרה. בתיעודים המדוברים, הילדים מספרים כיצד סייעת העובדת בצהרון המדובר נהגה בפיזיות ואגרסיביות כלפי ילדי הצהרון. "היא לא בכתה, היא הייתה גיבורה", אמרה אחת הילדות שתועדו לאחר שהדגימה על בובה כיצד הסייעת נהגה.

ילדים בגן מתארים כיצד עברו התעללות (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
"היא לא בכתה היא הייתה גיבורה" | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

ההורים ניגשו לתחנת המשטרה, וגילו כי לצד עשר התלונות שהוגשו נגדה בימים אלו, קיימת תלונה נוספת משנת 2021 על ידי אמא שראתה אותה מנערת את בתה בחוזקה לדברי ההורים, אבל במקום לפטר אותה - האירוע הושתק. יתרה מזאת, מסתבר כי הסייעת לא נחקרה, ומי שדווקא כן נחקרו אלו האמא והילדה. התיק נסגר מחוסר ראיות והסייעת חזרה לעבוד.

"באוקטובר 2021 ניגשתי להגיש תלונה כי ראיתי אותה מנערת את הילדה שלי בחוזקה וצועקת עליה", סיפרה ירדן בסקון בשיחה עם נדב בורנשטיין, "כמובן שהאבא שהגיע אחרי הזמין משטרה וניגשנו להגיש תלונה. עשינו בדיוק את מה שהמשטרה רצתה שנעשה - צעד אחר צעד. אבל לפי מה שהבנתי סגרו את התיק בלי כלום, אפילו לא לקחו אותה לחקירה".

ילדים בגן מתארים כיצד עברו התעללות (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
"היא לא בכתה היא הייתה גיבורה" | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

בימים אלו מתנהלת חקירה משטרתית כנגד אותה סייעת שאינה חזרה לצהרון, אבל ההורים מודאגים שהסיפור שוב יושתק. "עבר עלינו שבוע קשה מאוד, במיוחד על הילד", אמרה אמו של אחד הילדים טליה סבן, "הייתה תקופה מאוד לא פשוטה איתו, לא הבנתי מה עובר עליו, לא ידעתי לשים את היד. אנחנו עוברים גיהנום עם עצמנו; לא ישנים בלילה, קשה לנו לאכול. הכל פשוט קשה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הסייעת הושעתה מיידית בעקבות התלונה שהוגשה השבוע. לא מוכרות לנו תלונות קודמות. מנהל החינוך בעיריית ירושלים ורשת ניצנים מתייחסים במלוא החומרה למעשי אלימות מכל סוג שהוא ובכל מסגרת".