כולנו עשינו את זה לפחות פעם אחת בעבר למרות שאנחנו יודעים שזה פסול- לנהוג ולסמס תוך כדי. אין ספק שזה אחד הדברים הכי מסוכנים שיש, וזה יכול לעלות לא רק בחיים שלנו אלא גם האנשים שמסביבנו יכולים לשלם את המחיר. כשאנחנו שולחים מסרון אנחנו מורידים את העיניים מהכביש למשך 23 שניות במהלכן אנחנו פחות עירניים למה שקורה בכביש. למרות שאנחנו מודעים לסכנות, יותר מ-40 אחוז מהישראלים מודים שהם עושים את זה באופן יומיומי.

הבעיה כבר מזמן הפכה לכלל עולמית ובמדינות שונות מנסים להילחם בה בכל מיני דרכים: בבריטניה למשל, השיקו קמפיין קשה לצפייה ושנוי במחלוקת: בסרטון אפשר לראות בהילוך איטי את כל מה שקורה בתוך הרכב בזמן תאונה שנגרמה מחוסר ריכוז של נהגת מסמסת. בקמפיין אירופאי נוסף מדריך הנהיגה נותן לנבחן לסמס בזמן נהיגה, כך הוא מוכיח לו שזה לגמרי בלתי אפשרי. קמפיין שלישי נועד פחות לזעזע ויותר להעלות מודעות וקרא לנהגים ולנהגות לצבוע את האגודל בלק אדום: "כל פעם שהרמתי את הטלפון שלי בזמן הנהיגה הדבר היחיד שראיתי היה האגודל האדום שלי שהזכיר לי להניח את המכשיר בצד", הסביר כוכב הקמפיין.

עוד בנושא:

ועכשיו בגרסה הישראלית:

השבוע השיק משרד התחבורה בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים את הגרסה שלו לקמפיין תחת הכותרת "אם נוהגים לא מסמסים". מערכת "חי בלילה" מתגייסת למען המטרה החשובה וקוראת גם לכם להצטרף ולעזור להפיץ את המסר: צלמו את עצמכם ב"חצי סלפי" כשהעיניים שלכם מכוסות, העלו לאינסטגרם ותייגו לאמסמסים#. התמונות המוצלחות ביותר יהפכו לשלטי החוצות של הקמפיין.

וכך נראית התמונה הראשונה שהעלה נדב לעמוד האינסטגרם של הקמפיין: 

הסלפי של נדב

"חי בלילה", רביעי - חמישי ושבת, 22:45