מים טובים לשתייה זה דבר די בסיסי, אבל כנראה לפעמים זה יותר מדי לבקש. החברה שמספקת ברי מים ושירות לקוחות עם פתרון בעיות של עד 48 שעות, קיבלה מעל 30 תלונות בהן לקוחות סיפרו על מכשירים תקולים מיום ההתקנה, שירות לקוחות שמתעלם לגמרי מבקשות ואי החזרי כספים לאחר התנתקות.

החברה שמוכרת מים עכורים (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת 12)
ונעלמת רגע אחרי שגובים את הכסף | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת 12

הילה שהייתה לקוחה, סיפרה על מכשיר חדש שרכשה, ואחרי פחות מחודש הוא הציף לה את כל השיש. אחרי שביקשה מכשיר חדש היא קיבלה אחד חלופי שהציף לה גם את המטבח. גם ירדן סיפר שהוא ביצע תשלום על המכשיר ואף אחד לא החזיר לו קבלה, רישום או אחריות, פשוט נעלמו לו.

אחת ההתחייבויות של חברת "מי יולי" בעת הרישום זה מענה לבעיות תוך 48 שעות, על פניו שירות לקוחות מבטיח, אבל גם פה מתגלות בעיות. לקוחה סיפרה שהיא פנתה אליהם כשהמכשיר התקלקל, והם אמרו לה שכרגע אין להם מכשירים במלאי, רגע אחרי זה הבן שלה התקשר ומשירות הלקוחות נמסר שיש להם מכשירים במלאי.

 

בנוסף, אסנת ישראלי ביטלה לפני חודשיים את העסקה והחזירה לחברה את בר המים, אבל "מי יולי" עדיין ממשיכים לקחת ממנה תשלומים: "קיבלתי מהמתקין אישור ביטול עסקה ונאמר לי שיחזרו אלי מהנהלת החשבונות. עד היום לא חזרו אלי, לא קיבלתי חשבונית, השארתי להם הרבה הודעות ובנוסף חברת האשראי לא מוכנה לבטל את התשלומים, בטענה שרק בית העסק יכול לבטל את התשלומים, והם כמובן לא עושים את זה".

החברה שמוכרת מים עכורים (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת 12)
ונעלמת רגע אחרי שגובים את הכסף | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת 12

אבל חוץ מהצד של הלקוחות יש גם את הצד של העובדים שאישרו חלק מהטענות. הם סיפרו שלימדו אותם בשירות הלקוחות להגיד ללקוח שיחזרו אליו גם כשלא לצורך. חלק מהטכנאים גם אישרו שהרבה לקוחות ששילמו על שידרוגים, באמת לא קיבלו מענה ראוי. 

טכנאי שעבד בעבר בחברה אבל התפטר סיפר: "אני עבדתי ב'מי יולי', כשנכנסתי לעבודה לא הבנתי שיש כאן תרמית. הוא קונה מכשיר ב- 200 שקל שהוא תקול וצובע אותו, מתקן אותו, שם אותו בקופסה, ומתקין ללקוח. אני ידעתי את זה רק אחרי שהתקנתי. מתקשרים אליי כמובן הלקוחות ואומרים לי, המכשיר תקול. וזה אחרי שלושה ימים או יומיים, איך זה יכול להיות? זה ניצול של ניצולי שואה, ניצול של חולים, ניצול של נכים, ניצול של האוכלוסייה הכי מוחלשת".

מטעם "מי יולי" נמסר על הדברים: בכל תקלה, אנו מהווים רק צינור המקשר בין הלקוח לבין היבואן. יחד עם זאת, אנו דואגים לעשות את התהליך מהיר ככל הניתן. אנו מזכים לקוחות שביטלו עסקה, יחד עם זאת אם יש לקוח ספציפי שלא זוכה נשמח לקבל את הפרטים וזה יטופל במיידי. כל העובדים מקבלים את שכרם במועד ללא עיכוב, אם יש בעיה ספציפית עם אחד העובדים הנושא ייבדק לעומק.