כידוע, מערכת "חי בלילה" מובילה בשבועות האחרונים את המאבק נגד גביית האגרה של רשות השידור ואוספת שלל עדויות של אנשים שנפגעו מהאגרה. לפני יומיים היה זה עומר מרקוביץ', שבכלל לא מחזיק מכשיר טלוויזיה בבית, מה שלא מנע מגובי האגרה לעקל את רכבו: "איך הם יכולים ליפול ככה על בן אדם בלי ליצור איתו קודם קשר?", הוא תהה.

איציק (שם בדוי), גובה אגרה לשעבר, צפה בשידור והחליט להתראיין ולחשוף את הסודות של הגובים: "האגרה נקבעת לפני השנה של הטלוויזיה, אם אין חשבונית אנחנו מחליטים לפי מה שאנחנו רוצים", הוא מספר, "ככל שהטלוויזיה יותר ישנה זה יותר כסף". "יכול להיות שאני אשלם אלפי שקלים יותר רק בגלל שניחשת שהטלוויזיה שלי ישנה יותר?", נדהם ושאל בורנשטיין, תשובתו של איציק כמובן הייתה חיובית.

הגובים, מסתבר, צריכים לעמוד במכסות ("יש מפקח שרוצה מינימום שש טלוויזיות ביום"), ושימו לב - אם הם במקרה מגיעים בזמן שאתם לא בבית, ובמקרה ממש אתם גרים בקומת קרקע, הם פשוט ייכנסו: "פותחים חלון, רואים אם יש טלוויזיה, מצלמים והבן אדם אוטומטית מקבל דו"ח וצריך לשלם אגרה כאילו המכשיר מ-2010".

האם איציק מתחרט? "אני עזבתי כי כאב לי לבוא ולדפוק אנשים ולגרום להם לשלם סכומי עתק של 2,000-3,000 ש"ח, אנשים פה עובדים ונלחמים על כל שקל ושקל, וחראם, זה כסף שהולך לחינם", הוא מסביר.

תגובת רשות השידור: "דוחה באופן מוחלט את הטענות"

"רשות השידור דוחה באופן מוחלט את הטענות ומדגישה כי אינה נוהגת לגבות כספים כפי שתואר על ידי גובה המס, לא זו בלבד, הרשות אף הפסיקה לעבוד עם משרדי עורכי דין שלא פעלו על פי נהליה והנחיותיה המחמירים תוך כדי כיבוד הפרט וזכויותיו. 

רשות השידור גובה את האגרה אך ורק ע"י ביסוס החוב באמצעות מסמכים המעידים על רכישת מקלט טלוויזיה, ואוסרת איסור מוחלט לבצע צילומים בבית האזרח ללא היתר של בעל הבית. לעניין המכסה היומית על פי מקלטי טלוויזיה, הדבר יתכן ובתנאי שדרכי הגבייה נעשים בסטנדרטים אותם מציבה הרשות.

במקרה המדובר, הרשות תהיה אסירת תודה לקבל את פרטי המשרד המדובר על מנת לאמת את הדברים ולהסיק מסקנות במידה ונעשו דברים חריגים, ואף לבדוק האם הטענות שנשמעות מפי גובה המס הן כתוצאה מהפסקת עבודתו במשרד עורכי הדין בו עבד בעבר".

נפגעתם מרשות השידור? עשו לייק בעמוד הפייסבוק של "חי בלילה", הצטלמו עם האגרה והצטרפו למאבק. 

"חי בלילה" - ראשון עד שלישי ב-23:00