עם תקציב של 300 מיליון דולר - יותר מסרט הוליוודי ממוצע, יצא בשבוע שעבר GTA - גרנד ת'פט אוטו בגרסתו החמישית. אם עד עכשיו המשחקים במשחק היו  צריכים לחסל, לגנוב ולהשתמש באלימות – עכשיו ישנה עליית מדרגה מטרידה: על השחקן לענות דמות - ממוחשבת אומנם - על מנת להתקדם במשחק.

למרות שעל הנייר המשחק מוגבל לגיל 18 – בישראל ניתן לרכוש אותו ללא כל בעיה בכל גיל. כך יוכלו גם ילדים קטנים להפוך למומחי עינויים, במסגרתם ישפכו מים על ראשו של אחד השחקנים, יכו אותו במפתח שוודי, יחשמלו אותו ואפילו יעקרו לו שן או שתיים.

GTA, שזוכה לקידום שיווקי אגרסיבי במיוחד, חצה כבר מזמן את גבולות משחק המחשב. מדובר בתופעה חברתית לכל דבר. ב-GTA משחקים עשרות מיליוני שחקנים בעולם. חלק מהם, גם ילדים קטנים. עד כמה המראות שעל המסך משפיעים עליהם? תלוי את מי שואלים. "משחק הוא בעצם שדה אימון לחיים עצמם ולכן כן, משחקי מחשב גם משפיעים על ההתנהגות של הילדים", קובעת בנחרצות סופר נני מיכל דליות.

הטבח הנורא שאירע בארה"ב רק בשבוע שעבר, העלה שוב את השאלה לגבי הצורך בהגבלת האלימות במשחק או למעלה מזה - איסור מוחלט של מכירתו. ואולי בכל זאת מדובר בבידור לא מזיק? "ילדים צעירים מערבבים בין דמיון למציאות", אומרת דליות, "ואם אין שם הורה שיפקח ויגיד 'זה רק משחק', שם עלולה להיות הבעיה".

חי בלילה, ראשון עד שלישי, 23:00

בואו לעקוב אחרינו בפייסבוק