אמש (ראשון) קובי בן שושן ומצליח (מאץ') מצלאוי פתחו את סבב הזוגות השלישי של MKR המטבח המנצח, ולא רק שהם הציבו רף מאוד גבוה לשאר הזוגות האחרים, גם הציפיות ממנה למנה הלכו וגברו. עד שהגיע הקינוח. בני הדודים משושלת "שיפודי ציפורה" הגישו לקינוח פרופיטרול עם רוטב מלבי, שבמילים עדינות, לא כל כך הצליח.

"אתה נוגע בנקודה שאתה לא אמור לגעת בה", אמר מצליח לנדב בורנשטיין בחי בלילה כשנשאל על הקינוח. "התפקשש לנו קצת, אבל עדיין הוצאנו את המנה". וקובי הוסיף: "בזמן אמת קורות הרבה תקלות. זה יום עם המון אנרגיה חיובית וגם אמוציונלית ואנחנו מזדהים עם רוב האנשים שקורות להם פדיחות בבישול".

הביקורות על הקינוח היו חריפות, אבל אחת העליבה אותם במיוחד. "עלתה לאוויר המילה 'אקונומיקה' על הפרופיטרול, על הרוטב של המלבי", אמר מצליח. "זה משהו שבאמת הכעיס, כי בכל זאת אתה עובד כל כך קשה ואתה רוצה לרצות את הסועדים שלך. זה מתסיס". 

עם זאת, הזוגות עפו על המנה הראשונה והעיקרית הייתה אחלה. סבתא ציפורה הייתה גאה?

קובי: "היא הייתה גאה, היא הייתה מבסוטית לראות את העבודה שלנו ביחד כבני דודים ובכלל כטבחים שממשיכים את השושלת הזאת. אנחנו גאים להיות במקום הזה ואני בטוח שהיא הייתה נהנית ומחייכת ונותנת לנו את ברכת הדרך".

איך זה היה לגדול לתוך העסק המשפחתי?

מצליח: "המון ויתורים".

קובי: "המון התחייבות, לחץ ומשמעת. בתור מסעדן צעיר אתה מוותר על הנעורים שלך. ההוכחה היא עליך לפני הכל". 

למה ויתורים?

קובי: "בעסק משפחתי ובמסעדה אתה מוותר המון על עצמך, אז ככה שזה לא היה כל כך קל, אבל זה הביא אותנו למקום שבו אנחנו היום. זה רק בזכות זה". 

ולמרות זאת אתם עדיין רוצים להיות מסעדנים בעתיד.

מצליח: "כשאתה גדל לתוך זה אין לך לאן לברוח יותר מדי".