מאות אלפי ישראלים ביקרו בשבוע שעבר בכפר האירוויזיון, וייתכן שלכל אחד מאותם ישראלים מגיע פיצוי כספי לא קטן. בימים האחרונים הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד עיריית תל אביב יפו, שלא אכפה את האיסור לעישון במתחם ציבורי, דבר שאסור על פי חוק.

בתיעוד שפורסם לראשונה אמש (א') ב"חי בלילה", ניתן לראות שלא הייתה אכיפה בנושא. יותר מכך, אפילו הסדרנים באירוע תועדו מעשנים וטענו שאין איסור כזה.

בחודשים האחרונים נכנסה תקנה חדשה בחוק למניעת עישון במקומות ציבורים, הקובעת ששטח בו מתקיים אירוע מאורגן, בו משתתפים יותר חמישים אנשים הוא מקום ציבורי, ולכן קיים איסור לעשן באותו אזור.

כפר האירוויזיון בצארלס קלור בחצי גמר האירוויזיון (צילום: עיריית תל אביב, חדשות)
כפר האירוויזיון | צילום: עיריית תל אביב, חדשות


"הבעיה היא לא בחוק אלא באוזלת היד של הרשויות", אמר עו"ד עומר פיינטוך, מגיש התביעה הייצוגית. "אנחנו יודעים שברגע שעירייה רוצה לאכוף חוק מסוים היא יודעת לעשות את זה על הצד הטוב ביותר. ברגע שהעירייה תחליט שהעישון במקומות ציבוריים אסור, התופעה הזו תיפסק".

עיריית תל אביב יפו ללא ספק מצטיינת בנושאי אכיפה. בשנת 2018 חולקו יותר מ-830 אלף דוחות חניה. לעומת זאת, רק 964 דוחות חולקו על עישון במקום ציבורי.

גם ב-2019 נראה שהמצב לא השתפר. מתחילת השנה חולקו כ-270 אלף דוחות חנייה אל מול 453 דוחות על עישון במקום ציבורי.

מעיריית תל אביב יפו נמסר: "העירייה הציבה ברחבי כפר האירוויזיון שלטים המורים על איסור העישון במרחב הציבורי. למרות זאת, באירוע בו עוברים עשרות אלפי אנשים קיים קושי לבצע אכיפה. העירייה תפיק לקחים הן באכיפה והן בהנחות לסדרנים".